lördag 14 juli 2012

Tack för besöket och välkommen åter!

Idag har solen skinit på oss i stort sätt hela tiden, lite molnigt men ändå varmt. 
Måste väl ses som ett stort steg i rätt riktning =)
Men tyvärr är det säkert kortvarigt för väderleksprognoserna säger mera regn =(
Men jag tackar för det trevliga besöket och önskar solen välkommen tillbaka!

När man får så fint främmande kan man ju inte flamsa omkring och göra en massa annat, så jag och min pocketbok har försökt spenderat varje sekund med solen =)

Synd bara att maken jobbar 12 timmars, han hade nog gärna också varit här hemma.
Håller tummarna för att regnet inte kommer till kvällen, så kanske vi kan 
komma ett steg längre med soldäcket. 
Efter några tankevurpor och svordomar igår hittade vi tillslut den optimala vinkeln 
(krävdes en hantverkare och en ekonom - vilken tur att man kompletterar varandra ibland) 
och vips blev det så mycket enklare att bygga trall. 
Men då var klockan nästan 22 och grannarna hade nog inte längre någon lust att lyssna på 
vårt sågande och skruvande.

Nu är det dags att servera barnen lite sen lunch, är inte direkt några 
morgonpigga tonåringar i det här huset inte.

Ha en trevlig helg nu!

♥ KRaM aNNiCa ♥





Blommar så vackert runt dammen just nu.
Grönskan tycks inte ha samma problem med vädret som vi andra på samma adress har,
de verkar trivas utmärkt i lite regn och rusk.



6 kommentarer:

  1. Visst blir man glad när man får så fint besök =)
    Trevlig helg på dig också!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa besöket man kan få =)
      Kram

      Radera
  2. Är det där solen är alltså?! Jag saknar den också, kan man få komma och hälsa på?
    Ni verkar ha det så fint och mysigt på er baksida och med det nya lilla soldäcket blir det nog ännu mera mysigt.
    Håller tummarna för att solen kommer på besök snart igen...även hos mig!
    Kram Linn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linn, välkommen hit!!! Solen är här och smyger just nu också, men det ska bli mulet och regn senare så det är nog tillfälligt bara =(
      Men jag ska skynda mig ut och ta en kopp kaffe i solen, lika bra att passa på =)
      Kram

      Radera
  3. Det är så vackert på er baksida! Förstår att du trivs där i solstingen :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar vår baksida. Finns bara ett problem med den och det är myggen, de elaka rackarna gillar jag inte och de bor tyvärr i lövskogen på vår baksida =(
      Kram

      Radera