fredag 6 juli 2012

Rockbrudar

Igår var jag och Syster Yster på Getaway Rock Festival. 
Vilket härligt ös och vad kul det var att studera alla udda personligheter som drev omkring i alla möjliga kreationer :)

Jag hann tvätta håret efter jobbet men inte fixa till det, kändes lite jobbigt att dra iväg på partaj utan att vara färdig. Men direkt jag klev ur bilen i Gävle förstod jag att det kvittade.
Vi var rätt så onormala i våra vanliga kläder och frisyrer, så långt från rockbrudar man kan komma haha

Den främsta anledningen till att vi hamnade på festivalen heter The Storyteller och de bjöd på en rejäl show som inte gjorde någon besviken. Bra ljud, bra ljusshow och härlig energi från alla på scenen!

Några öl, en korv, två skräckbesök på Bajamaja (min syster och jag är nog mer rockprinsessor än rockbrudar om jag ska vara ärlig, men även prinsessor blir kissnödiga när de dricker öl), några spöken (bandet Ghost som spelar maskerade med prästkappor eller något liknande) och många hopp på stället för att hålla värmen så var det äntligen dags för kvällens Grand Finale: Nightwish

Bra musik, men lite missnöjd med deras sångerska som låter som en timid liten smurfflicka bitvis. Saknar deras tidigare sångerska Tarja.

Kvällen avslutades på allra bästa sätt, skjuts ända fram till ytterdörren. Precis vad en rockprinsessa behöver efter en kall men väldigt trevlig festival kväll :)

Stort tack till grabbarna i The Storyteller för en trevlig kväll!
Och till Syster Yster för trevlig sällskap ♥

Efter att ha rumlat i säng framåt två i natt så är det dags för rockprinsessan att krypa till kojs för att 
sova i kapp lite.
Natti natti

♥ KRaM aNNiCa ♥

Getaway Rock Festival 5 juli 2012
Bild 1,3 och 6: The Storyteller
Bild 2: Ghost
Bild 4: Nightwish på långt avstånd
Bild 5: kvällens rockprinsessa
- så långt från rockbrud man kan komma bortsett från  svarta kläder =)


6 kommentarer:

  1. Haha rockprinsessa, du är go du :). Vad kul att ni fick en trevlig kväll och att musiken var bra.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Man kan nog se ut hur som helst när man går på festival och det är ju härligt :)
    Hoppas rockprinsessan fick en god natts sömn nu så du är pigg och glad hela helgen!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag märkte att det var så. Och det var ju tur för mig som inte kände att jag hunnit gjort mig klar =)
      Kram

      Radera
  3. Jag hade gärna varit där, älskar Nightwish och Ghost har jag precis upptäckt. The Storyteller har jag inte hört talas om, lokalt band antar jag, ska genast kika runt på nätet och se vad jag hittar om dem och lyssna på en liten truddelutt =)
    Trevlig helg på dig prinsessan =)
    Kram Majken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du hunnit lyssna på dem ännu? Vad tyckte du?
      Trevlig helg på dig med!
      Kram

      Radera