onsdag 6 juni 2012

Sveriges Nationaldag

Vad trevligt att Nationaldagen bjöd på lite sol till slut =)
Började med lite sisådär väder i morse men framåt eftermiddagen var det enbart 
sol på himlen...ME LIKE ♥

Några 12 timmars sömn blev det inte i natt, men väl 9 timmar så det får väl ses som helt OK.
Fick jag krafter till att gå loss på tonåringens rum samt rensa avloppet i köket.
Och snart blir det lite grillat till middag.

Tänkte avsluta kvällen på gåbandet framför TVn. 
Onsdagar = bra på Kanal 5 från 20 till 23.55 nonstop. 

Vad har ni haft för er på Nationaldagen?

♥ KRaM aNNiCa ♥




Fantastiskt!
Hittade ett helt rum under all smutstvätt inne hos tonåringen när jag städade idag.
Trodde jag inte när jag tittade in där i morse =)
Den söta nallebjörnen ovanför datorn har tillhört min pappa, jag fick den när jag föddes
 och sedan gick den vidare till tonåringen när han föddes. Vet inte exakt hur gammal den är. 



10 kommentarer:

  1. Haha minns hur det var med tonåringar i huset :). Vad fint det blev med byrån. Vi ska ta och grilla lite vid med. Trevlig kväll gumman!
    Kram À-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte är de bra på att städa och lägga tvätten på rätt ställe, men de är härliga på många andra sätt :)
      Hoppas ni fick en trevlig kväll igår!
      Kram Annica

      Radera
  2. Här har vi haft soligt hela dagen, förutom nu på eftermiddagen då regnet drog in. Vi har firat här hemma, sedan på hembygdsgården och hos en släkting, sedan grillat hemma :) Så fint rummet blev. Önskar er en fin kväll. Kram från Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, ni har verkligen hunnit med mycket. Och vad roligt att du var en av dem som fick en flagga :)
      Hoppas du får en fin kväll också
      Kram Annica

      Radera
  3. Jag ligger nerbäddad i sängen med en kopp honungste och jordens förkylning, så något firande för min del blir det inte. Vad fint det blev på tonåringens rum :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gumman då, hoppas verkligen du kryar på dig snabbt! Har lite ont i halsen jag med, men jag hoppas det inte blir värre än så. Och tack för det gulliga mailet, du är verkligen en ängel ♥
      Massor av kramar!

      Radera
  4. Vilket superfint tonårsrum, så där fint hade aldrig jag när jag växte upp. Fast han verkar ju ha en mamma som städar och fixar åt han =)
    Har inte gjort något speciellt alls för att fira idag, gillar Sverige varje dag om året så jag behöver ingen speciell dag att fira på.
    Hoppas du hade en trevlig kväll på gåbandet, många tårar blev det hos oss när vi tittade på Greys. Antar att det kom några tårar även hos dig.
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Greta! Nej, jag hade inte heller så där fint när jag växte upp på glada 80-talet :)
      Håller med dig, finns väl eg ingen anledning att fira, men en ledig dag tackar man ju inte nej till haha
      Oj, vad jag grät, fick ha hela hushållsrullen med mig på gåbandet. Dags för ett nytt pass ikväll, förhoppningsvis utan tårar.
      Kram Annica

      Radera
  5. Vad gulligt med den söta nallen som gått i arv från din far och som sedan tonåringen kan lämna vidare till sin förstfödda ♥
    Fint blev det på rummet hans! Men avloppet hade du väl kunnat hoppa över när det är Nationaldag och allt, brukar ju inte vara allt för mysigt att plocka loss all gucka som sitter fast där *urk*
    Kram Ebba

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är lite kul när man har något att skicka vidare som varit med ett tag :)
      Passade på att ta ytterligare ett avlopp framåt nattkroken, fick för mig att ta ur vattenlåset i duschen. Fy och usch...undrar vad det är för långhårig jäkel som bor i det här huset haha
      Håller med om att det är äckligt, men det måste göras.
      Kram Annica

      Radera