söndag 10 juni 2012

Stundvis finväder

Idag bär vi dynorna in och ut, ena stunden sol och andra stunden regn. Men stunderna med sol har varit övervägande så jag är rätt så nöjd med dagen =)

Nu hoppas jag regnet håller sig borta för om 30 min börjar lillens match och då vill vi inte bli blöta!!!

Äkta sommarfeeling när vi gjort av med 6 liter jordgubbar på mindre än ett dygn. 
Jordgubbar och glass till efterrätt igår, jordgubbar till frukost i morse och rabarberpaj
med jordgubbar och vaniljvisp när svärmor med sambo kom på besök idag på em.

Ännu mer sommarfeeling när jag går förbi vår lilla syrenbuske som blommar så härligt just nu ♥

Mindre kul med sommar när jag för första gången i år vaknar av att jag fått ett bett på fotknölen.
Myggor kan jag klara mig utan!
Nu har jag dessutom klåda på underarmarna och händerna, tänk att det ska vara så 
svårt att lära sig att man måste ha handskar och långärmat när man rensar ogräs.
Jag gör likadant varje gång jag rensar och sedan får jag sitta och klösa mig på 
utslagen som blir av gräset.

Bäst jag smörjer mig med Ringblomssalva som bästa moster har tillverkat själv.
Perfekt att ha på när man har fått bett eller andra eksem. 
Tar bort klådan nästan omedelbart.

Dags att sätta fart om vi ska hinna till matchen i tid.
HEJA SAIK!!!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Syrenen doftar så gott och blommar lagomt till skolavslutningen
Jordgubbar, Branflakes och vaniljyoghurt till frukost, riktigt somrigt! 
Vaniljvispen blev visst lite bränd i ugnen, men rabarberpajen blev god iaf.
Jordgubbar och ännu mera vaniljvisp serverades till
Knipsade av några syrener som får stå inne i köket och dofta gott.

12 kommentarer:

  1. Underbart med sol :)
    Hoppas det gick bra på matchen!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovely!!!
      Gick inge vidare tyvärr men vi kämpar vidare.
      Kram Annica

      Radera
  2. Vi har också haft växlande väder i dag. Men allra mest sol som tur är. Men det kom en störtskur på eftermiddagen. Rabarberpaj och jordgubbar hade man inte tackat nej till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas vädret skärper till sig så sommaren kan komma igång på riktigt =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Jordgubbar och syrener, det är sommar det =)
    Hoppas du blir av med klådan, inte kul att försöka sova när det kliar överallt!
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, verkligen sommarfeeling =)
      Klådan är nu borta, tills nästa gång jag går ut och rycker i ogräset vill säga haha
      Kram Annica

      Radera
  4. Rabarber och jordgubbar, mums! Vi har haft strålande väder hela dagen, har tom bränt mig på axlarna när jag rensade ogräs =)
    Hoppas det blir fint väder i nästa vecka också så du hinner bättra på brännan innan turkiet haha
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm inte många dagar kvar nu, så jag vet inte om jag hinner bättra på brännan. Men jag har ju förhoppningsvis en vecka i solen att se fram emot =)
      Kram Annica

      Radera
  5. Vad skönt att du haft en bra dag i solen. Och nu är det ju bara fyra arbetsdagar kvar innan semestern =)
    Våra syrener har blommat över tyvärr, tycker också de hör skolavslutning till.
    Ha det bra nu stumpan!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara två arbetsdagar kvar nu =)
      Nej, vad tråkigt att de redan har blommat över. Får du vänta ett helt år igen innan de blommar =(
      Ha det bra du med gumsan!
      Kram Annica

      Radera
  6. Mysig helg verkar ni ha haft, många bra ingredienser för att det ska bli så!
    Det där med bett och stick och så där känner jag igen. Hela mitt ansikte är sönderbitet av knott och det är samma här utan handskar och långärmat så är det kört med stickor och strån också. Tunn, dålig hud...
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad de är elaka de små rackarna. Smyger sig på en direkt man är i skuggan och sedan kliar det så jobbigt =(
      Du måste skaffa dig lite ringblomssalva!
      Kram Annica

      Radera