onsdag 13 juni 2012

Sommarlov och tacksamhet ♥

Då var det avslutningsdags!
Den blomstertid nu kommer och fnittriga små skolbarn som springer runt alldelens yra av glädje.

Vi har inga fnittriga små skolbarn längre, bara fjuniga tonårspojkar med basröst och stora fötter.
Men de är ju alldelens underbara de med!
Finaste tonårspojkarna i hela världen faktiskt ♥

Tre avslutningar idag och sedan lite tårta och kaffe i det grå huset på kullen med de närmaste ♥
Förhoppningsvis ska jag hinna med en hårklippning och att växla pengar under dagen också.
Ingen rast och vila bara för att man är ledig en dag heller.

Vill passa på att säga tack till alla er som ständigt lämnar snälla kommentarer och skickar mail ♥
Bloggen är ju till för min egen del, den kom till när maken åkte till Kina i 6 månader.
För att han skulle kunna följa oss här hemma och ta del av vår vardag fast han
var på andra sidan jordklotet.

Bloggen är också till för att vi ska kunna följa vårt stora livsprojekt: Huset samt för att
spara ner allt jag känner att jag vill kunna ta del av ofta, såsom recept, speciella händelser 
och minnen från våra resor.

De som känner mig vet att det finns mycket jag inte skriver i bloggen, att mitt liv inte är så
fridfullt och smärtfritt som det verkar.
För även om jag bloggar för min egen skull så vill jag inte lämna ut mig själv och mina närstående
hur som helst på nätet. Därför lägger jag heller aldrig ut bilder på barnen eller mig
själv som inte redan finns på nätet.

Att jag skulle "lära känna" så många underbara människor
hade jag inte räknat med. Att det finns några stycken därute som tycker att mitt liv
är värt att följa hade jag heller aldrig trott.

Jag är ju bara jag!
Ingen märkvärdig person med speciellt bra smak, jag har inte huset fullt med en
massa fina designerprylar eller dyra kläder.
Jag har bara ett hus fullt med en massa kaos, ja ett helt liv fullt med en massa kaos faktiskt.
Där det mesta är upp och ner och bak och fram.
Inte mycket till glitter och glamour här inte!

Men det är mitt liv och jag är glada att ni följer med mig i min resa genom allt kaos.
Att ni stöttar och tröstar när det behövs och att ni kommer med kloka ord.
♥ Tack för att ni finns ♥

Nu håller vi tummarna för ett långt och soligt sommarlov där alla får vara friska och glada!
Ta hand om er!


♥ KRaM aNNiCa ♥


14 kommentarer:

  1. Självklart vill vi följa dig gumman, du är ju så härlig. Glad, sprallig, skojfrisk och världens mest omtänksamma människa! Jag känner mig tacksam över att du delar med dig till oss.
    Sluta aldrig vara dig själv!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna-Lena! Jag hoppas och tror att du vet att jag uppskattar alla dina kommentarer och mail, du är en sann vän ♥
      Kan ju inte vara någon annan än mig själv, även om jag har försökt några gånger :)
      Kraaaaam

      Radera
  2. Tack för att DU finns och delar med dig av glimtar ur livet.
    Mys på i massor av alla skolavslutningar.
    Kramar från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Sandra, tycker det är kul att kika in till dig och se vad du och Vilja har haft för er om dagarna :)
      Kram Annica

      Radera
  3. Vad härligt med sommarlov för grabbarna :)
    Det är jag som ska tacka, jag har funnit en underbar vän i dig trots att vi aldrig träffat. Du om någon peppar, tröstar och kommer med goda råd.
    Så jag hänger kvar här hos dig så länge du fortsätter blogga!
    Ha en underbar em/kväll med familjen.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad du är gullig Ingela! Och jag blir jätteglad att du vill hänga kvar här med mig ♥
      Kram Annica

      Radera
  4. Din blogg är min höjdpunkt på dagen. Man får sig för det mesta ett gott skratt åt det du skrivit och ibland kommer det en tår. Och även om du inte skriver om hur svårt du/ni har det ibland så kan vi läsa det mellan raderna. Du bjuder på dig själv och är väldigt ödmjuk.
    Forsätt vara den du är, för du är bra som du är!
    Kram Yvette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad du är gullig Yvette ♥
      Kram

      Radera
  5. Jag tycker din blogg är bra just därför att du inte har en massa dyra saker och att allt inte är perfekt. Men att du inte skulle ha bra smak är helt fel!
    Fortsätt som du är så stannar vi kvar allesammans och säkerligen dyker det upp några fler :)
    Sommarlovskramar från Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att du gillar mig trots att jag inte är perfekt =). Jag gillar dig med!
      Kram

      Radera
  6. Hej Annika
    Jag är en av dem som läser din blogg,skrattar och gråter och känner att det tydligen lika i alla familjer,lagomt med kaos,tjuriga ungar och en massa "vanliga"familje bestyr.Jag kommer inte håg hur jag hittade till din blogg men det var nog genom "Facen" plus att jag insnöad på inredningsbloggar....:))
    Jag får väl passa på och önska en trevlig Turkietresa,vi styr
    också kosan dit lite senare i Juni....Längtar efter sol och värme NU!!! Ha det gott och jag kommer att fortsätta läsa bloggen.Kram Ylva (Coop)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meeen hej Ylva, vad glad jag blir att du hittat på mig =)
      Verkar som vi kommer att få finväder både du och jag, för solen skiner som sjutton varje dag i Turkiet just nu.
      Visst är det skönt att se att alla har det ungefär lika kaotiskt, och att det inte är så perfekt som man kanske tror i alla familjer. Men lite kaos kanske man behöver för att uppskatta det vanliga livet, men det kan ju gärna få stanna vid lite kaos!
      Hoppas även ni får en bra resa, men vi hinner kanske träffas innan ni åker. Jag kommer hem den 23/6.
      Sköt om dig!
      Kram

      Radera
  7. Vad härligt att vi kan ha glädje och hjälp av varandra. Vi peppar dig när du är nere och du peppar oss när vi behöver det som mest.
    Snart är det semester och sol, då kan vi alla ladda våra batterier och komma ut som nya starka människor framåt hösten.
    Jag kommer fortsätta följa dig och jag hoppas du tänker blogga många år till =)
    Hoppas barnen får ett härligt sommarlov och att din resa till Turkiet blir fantastisk!
    Kram Majken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Majken! Jag håller med om att vi kan hjälpa varandra på ett bra sätt =)
      Mmmm ladda batterier i massor och bara njuta av sommar och ledighet.
      Hoppas din sommar och ledighet blir fantastisk också!
      Kram

      Radera