tisdag 5 juni 2012

Sent ska syndaren vakna

I vanlig ordning kommer jag på alldeles för sent att det är dags för bikinisäsong, 
men att träna utan motivation är inte riktigt min grej. 
Igår kom motivationen över mig och det blev 1 timme på gåbandet framför TVn och 
efter det lite situps och armhävningar.
Men sen gäller det ju att hålla i motivationen också så att träningen fortsätter.
För även om Beach 2012 är för sent så kommer det väl ett Beach 2013 också.
Är ju så trångt i vassen varje år haha

Fick besked om att Resedagboken ska leva vidare idag. 
Bra! För även om vi inte har jättemånga bilder där, så är det bilder vars original är på vift. 
Har haft planer på att uppdatera dagboken med övriga resor vi gjort,  
men det blir liksom aldrig av. Har ju blivit några resor genom åren så det hade varit
 roligt att ha allt samlat på ett och samma ställe.

Favoritplatsen är helt klart Thailand ♥
Favoritstaden är utan tvekan Barcelona ♥

Men även om jag skulle vilja åka till dessa två ställen minst en gång om året finns det 
ju så många andra platser som jag också vill hinna med att besöka.

I år får jag ju faktiskt pricka av ännu ett resemål på min önskelista och det är Aten. 
Om 11 dagar kan jag dessutom pricka av ännu ett land på min världskarta och det är Turkiet.

Med två resmål om året kommer det att ta sin lilla tid innan vi tagit oss runt i hela världen, 
men skam den som ger sig =)
Redan vid vår första långresa till Asien bestämde vi oss för att vi skulle bli två 
pigga pensionärer som for jorden runt med en varsin ryggsäck på ryggen. 
Får helt enkelt se till att det blir så också!

Därför ska jag leva pensionärsliv idag istället, tar och kryper ner i sängen och sover 
mina 12 timmar. För är det någonting jag gillar förutom att resa så är det att sova ♥ 
(frågar ni min man så tycker han att jag är riktigt tråkig reskamrat, för när han vill ut 
och kolla in nattlivet vill jag sova. Ser till att uppleva så mycket det bara går 
under dagarna och sedan kan man sova ut på natten...det är jag i ett nötskal)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Utsikt fran view point Phi Phi
Ett av våra favoritresemål, Phi Phi.
Visserligen väldigt exploaterat, men fortfarande riktigt mysigt.
Inget ställe jag skulle vilja stanna i flera veckor på, men några nätter varje gång vi besöker
Thailand är ett måste.

9 kommentarer:

  1. Jag älskar också Thailand! Verkligen favoriten! Vi kom hem från Thailand i början av April efter 2,5 veckors underbar semester! Vi besökte Phi Phi Islands på vår resa också.

    /Susanné

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, förstår att det var underbart, nu blir jag lite avis =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Och du kallar mig Globetrotter?!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, du far ju och flänger var och varannan vecka vetja =0)
      Kram Annica

      Radera
  3. Vad härligt med alla resor ni gjort, är aningen avis =)
    Hur många länder har du besökt? Vad heter du på Resedagboken? Tänkte man kanske kunde kika in och se vad ni haft för er.
    Kram Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar vi kunde resa mer än vi gör, men både tid och pengar sätter käpparna i hjulet. Vi vill ju fixa huset också, och där har vi vår största pengaslukare.
      Jag tror jag kom upp i 22 länder när jag räknade ihop, och med tanke på hur många hundra länder det finns i världen är det ju bara en droppe i havet. Vi har många resor kvar att göra haha
      Vi heter Acka o picke på Resedagboken om du vill kika in, men som jag skrev så är den inte uppdaterad med alla våra resor. Men jag kanske får något ryck och sätter mig ner och försöker få till det =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Inte behöver du gömma dig i vassen gumman! Men jag förstår känslan, alla vill vara perfekt numera.
    Jag är också lite nyfiken över var du varit genom åren, de senaste resorna har du ju med i bloggen, men innan dess. Berätta mera!
    Hoppas du får en finfin nationaldag!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att berätta mer en annan gång, men tiden räcker inte riktigt till =(
      Hoppas din nationaldag blev finfin också!
      Kram Annica

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera