tisdag 12 juni 2012

I morgon är det ett år sedan det som inte fick hända verkligen hände

Jag minns alla känslorna som om det vore igår fast det nu passerat nästan ett år.

13 Juni 2011 omkom två av min mans kollegor i en fruktansvärd arbetsplatsolycka.
En olycka som lika gärna kunnat drabba min egen familj.

Maken var bara ett skift från att själv andas in gasen och för alltid somna in.
Han hade turen att jobba natt och fabriken där olyckan inträffade var stängd nattetid 
vilken ledde till att förmiddagsskiftet åkte ut på jobbet istället.

Är så många känslor som ramlar över en när något sånt här inträffar. 
Sorg över det som inträffat, chockad över att det kunde ha varit maken som omkommit, 
glädje över att maken klarade sig, ilska över att det överhuvudtaget kunde hända, 
extrema skuldkänslor över att jag var lättad över att vi inte blev drabbad. 
En emotionell berg och dal bana.

Och mitt i denna kaos satt jag på vackra Älvkarleö Herrgård för att under tre dagar 
umgås med ett härligt gäng ekonomer från hela världen. 

Inte blev det bättre av att maken 2,5 vecka senare var inblandad i en olycka på jobbet.
Han skrämde livet ur både mig, sig själv och alla andra på jobbet.
Vore trevligt om han kunde ha något annat för sig än att pillra i stora maskiner 
med massor av strömförande kablar eller spatsera omkring på traverser 
fyra meter upp i luften.
Kanske föda upp gulliga små hundvalpar =)
Då skulle jag kunna slappna av lite bättre och sova lite lugnare om nätterna

Nu har jag en klump i magen, för på lördag ska jag lämna familjen igen för att åka bort och 
umgås med Syster Yster och solen i en veckas tid.
Tror inte historien upprepar sig, men jobbigt är det.

Livet kan få en hastig vändning genom olyckor och sjukdomar. 
Så ta hand om varandra!

Är alltså imorgon som årsdagen är, men jag väljer att skriva om det idag då morgondagen 
trots alla minnen ska vara en glädjens dag. 
Barnen har avslutning och vi ska fira sommarlovets start ♥

♥ KRaM aNNiCa ♥





12 kommentarer:

  1. Fy vad hemskt, livet kan verkligen förändras på en sekund och man tycker att det är så långt bort ibland, men man måste vara bättre på att leva här och nu. I morgon kan det vara försent. Många kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra! DEt är sant att vi måste bli bättre på att leva i nuet och ta vara på dem man tycker om.
      Kram Annica

      Radera
  2. Usch, ja, det är tur att man inte vet vad ödet har i beredskap åt oss. Jag tycker föda upp små hundvalpar låter som ett väldigt bra alternativ....
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur. visserligen är jag ju pälsdjursallergiker. Men det är ju ett mindre farligare yrke än elektriker iaf..kanske får satsa på nakenhundar haha
      Kram Annica

      Radera
  3. Usch så ruggigt. Ta hand om dig och varandra!
    Massor av kärlek och kramar från A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt tragiskt! Ta hand om er ni med!
      Kram Annica

      Radera
  4. Jag ryser när jag tänker tillbaka på nyhetssändningarna från olyckan förra sommaren. Sånt ska verkligen inte få hända!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man tror ju inte att sånt ska kunna inträffa i dagens säkra samhälle. Men just Argon är en livsfarlig luktfri gas som inte ger utslag på gasmätare. Känns tryggt nu att det sitter syremätare i alla byggnader där Argon finns samt att underhållspersonalen alltid bär portabla syremätare på kläderna. Det här ska aldrig mer få inträffa!
      Kram Annica

      Radera
  5. Verkligen fruktansvärt!
    Förstår att det känns olustigt att lämna familjen och åka bort, men det kan ju hända saker varje dag året om. Försök att släppa det och njut av din ledighet, ladda batterierna ordentligt och kom hem som en ny energisk människa!
    Kram Yvette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt Yvette! Jag ska verkligen försöka släppa det och njuta. Alla inklusive mig själv kan behöva en pigg och utvilad Annica, för just nu är allt bara jobbigt och fel. Känner mig som en bitter gammal pensionär som bara ser hinder istället för att se allt det roliga i livet.
      Kram Annica

      Radera
  6. Hoppas du får en underbar resa och att du kan lägga allt det otäcka bakom dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, jag ska göra mitt bästa!
      Kram Annica

      Radera