söndag 24 juni 2012

Home Sweet Home ♥


Vilket härligt välkomnande jag fick i går av 
min underbara familj ♥. 
Grillat och färskpotatis stod på bordet och maken bjöd på en liten överraskning ♥

Borta bra men hemma bäst sägs det och det stämmer ju precis. 
Har haft en härlig vecka i Turkiet men en vecka räcker alldeles lagomt och nu var det 
rejält skönt att komma hem =)
Är två saker jag kommer att sakna och det är solen och ledighet.
Gick runt och småfrös hela kvällen i går =(
Är ju van med 30-32 grader på kvällen och att kunna spatsera runt med kjol och linne dygnet runt.

Efter att ha rest i 12 timmar var det helt underbart att köra upp och parkera framför det 
grå huset på kullen
Äntligen fick jag stiga in i hallen i huset där det aldrig är tyst. 
Fyra tjattrande tonåringar och en solbränd make 
(börjar undra vem av oss som varit i Turkiet faktiskt) mötte mig.

Efter lite presentutdelning var det dags att äta, oj så gott. 
Har visserligen ätit god mat i Turkiet en hel vecka, men inget är som grillat 
en sommardag i Sverige.

Överraskningen då?
Jag började ana vad maken gjort redan när jag sprang in på Coop för att köpa mjölk, 
såg nämligen att skåpet från Alma Design som jag suktat och dreglat efter 
i flera veckor var borta.
Så klart det inte fanns kvar på Coop, det står ju i vårt kök =)

Så nu har maken en frukost-TV och jag har äntligen ett fint skåp att ha kaffemaskinen på ♥

Vet att det är några som väntar sig en full redogörelse från veckan i Turkiet, 
den kommer så fort jag får tid. 
Måste först tvätta och plocka undan lite. 
Hatar att ha resväskan stå framme full med saker.

Ha en härlig söndag nu!

♥ KRaM aNNiCa ♥




Skåpet är från Alma Desig
Den svarta sladden från TVn ska snart gömmas i en sladdlist. 
Gillar verkligen inte att ha sladdar härsan och tvärsan i huset

8 kommentarer:

  1. Välkommen hem!!!
    Åh vad fint det blev i köket, skåpet är ju hur fint som helst!
    Du har en snäll make =)
    Väntar med spänning på att höra hur ni haft det!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han snäll =) och nu ligger han på extra mycket plus för han har satt upp klockan och termometern från Georg Jensen som vi fick i julklapp ♥
      Kram

      Radera
  2. VÄLKOMMEN HEM!
    Vad vackert du fick i köket!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem till den svenska "värmen"! Och vilket fint skåp, bra familj du har som uppfattar vad du önskar dig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Agneta! Den svenska värmen suger, som barnen skulle ha sagt =). Måste leta fram termostället snart, är ju bortskämd med 30-45 grader.
      Jag har ju nämt några gånger att skåpet är fint, så de hade väl svårt att missa den lilla vinken hihi
      Kram

      Radera
  4. Välkommen hem, hoppas du hade en skön resa med massor av sol!
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Greta, vi har haft det superbra =)
      Kram

      Radera