lördag 19 maj 2012

Trädgårdsdag



Måste passa på att vara ute när det är så härligt väder =)

Den gamla träkärran har fått sig en omgång med olja, sa bara slurp så var burken slut. 1,5 liter olja gick det åt till den torra kärran, men nu ska den väl klara sig hela sommaren hoppas jag.

Ogräs kan man ju aldrig bli av med så fast jag stått med rumpan i vädret flera dagar finns det iaf massor av ogräs att rensa. Kan ju inte gärna spraya ogräsmedel mitt i rabatten heller, för då dör ju även de blommor som förväntas blomma och vara fina. Men stengången ska nog få sig en omgång med ättika så jag slipper rensa den också.

Köpte på mig ett lass småplant igår som har planterats i krukor på framsidan idag. Baksidan får vara utan blommor ett tag till, bättre att få fasaden på plats runt den nya paraddörren.

Nu ska jag riva ur garderoben, Syster Yster har fått en biljett till Sandviks Jubileumsfest ikväll och är i desperat behov av ett par svarta pumps. Hon kommer att få en galet sjuk kväll =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Massor av småplant har planterats på framsidan i det soliga vädret idag =)

Fikapaus i finvädret
Favoritkläderna på, trivs som allra bäst med snickarbrallorna på benen.
Om det inte är bikiniväder vill säga =)

10 kommentarer:

  1. Vilket härligt väder vi fick =)
    Undrar bara om du fick nå färg över till det som skulle målas eller är all färg på byxorna hihi
    Tjusigt blev det iaf på er framsida!
    Hoppas syrran din hittade några skor och att hon får trevligt på festen.
    Kram på dig från A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du är inte den första som frågar, men jag lovar att allt som ska målas är målat =)
      Syster Yster lånade både skor och väska, så de fick en andra runda på jubileumsfesten. Tur hon har en syster som är en riktig partyråtta och kan låna ut festkläder haha
      Kram Annica

      Radera
  2. Vad roligt att du bjuder på en dagens outfit, tror du är supersnygg i dina snickarbyxor =)
    Nu har ni garanterat områdets snyggaste framsida, kommer du hit och fixar min balkong sen?
    Hoppas du får en härlig helg och att solen fortsätter skina på dig!
    Kram Majken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut skitsnygg i mina snickarbrallor =)
      Områdets finaste framsida vet jag inte, vi har hård konkurrens av riktiga trädgårdsfantaster. Men vi gör så gott vi kan med den lilla tid vi har att lägga ner på trädgården.
      Tror du klarar av att piffa din balkong alladeles galant själv!
      Hoppas du haft en härlig helg också =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Hej. Jag började följa din blogg för cirka 2 veckor sedan och jag är så glad att jag hittade den. Är så roligt att se bilder från ert vackra hem samt läsa allt du skriver. Inlägget till ditt ofödda gudbarn fick tårarna att rinna och andra inlägg ger mig ett gott skratt. Är så skönt att hitta bloggar som är alldeles lagom, inte en massa dagens outfit med dyra kläder ingen har råd att köpa eller vita rum full med vita möbler och vit inredning.
    Tack för att du delar med dig av din vardag till oss andra!
    Trevlig helg!
    Kram Olivia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Olivia, vad kul att du hittat hit och att du tycker om vårt hus.
      Lagom är väl kanske precis vad vi är, inget lyx eller för dyra kläder här inte. Och på bild fastnar jag sällan, är faktiskt det absolut värsta jag vet.
      Tack för att du läser och kommenterar, det gör det extra roligt att fortsätta skriva.
      Hoppas du haft en trevlig helg!
      Kram Annica

      Radera
  4. Har varit på semester i 2 veckor utan att kika in till dig, oj vad mycket jag har missat (fast mamma har uppdaterat mig lite). Vad härligt att ni fått in paraddörrar och ett nytt fönster. Och vad fint det blev med alla blomlådorna.
    Hoppas den lilla tösen kommer snart, för jag antar att hon inte titta ut ännu.
    Kram Zita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hade en trevlig resa (din mamma har uppdaterat mig också så jag vet ju redan allt du gjort haha).
      Den lilla tösen är extremt svårflörtad och envis så hon har inte behagat komma ut ännu, men snart så =)
      Kram Annica

      Radera
  5. Så fin den gamla kärran är. Otroligt fin. Och det där med ogräs är något nytt för mig, men det verkar som att man inte mer än hinner rensa så är det där igen... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Sandra, du har mycket att lära hör jag =). När man rensar ogräs kan man nästan höra det växa upp en halvmeter bort där man precis rensat...stygga stygga växter *suck*. Men jag rensar bara ogräs i solsken så jag njuter i fulla drag ändå =)
      Kram Annica

      Radera