måndag 7 maj 2012

Tionde måndagen med vårtecken

Vi har haft vårstädning i vårt kvarter i helgen, lördagen bjöd på spöregn men söndagen gav oss strålande sol.  Avslutade en vecka full med fysisk aktivitet (mammas flytt) med att måla tre garagelängor i kvarteret samt sopa grus. Önskar jag kunde säga att det blev fint med de nymålade garagen, men en blandning av bajsbrunt, grönt och guld (enligt burken ska det vara mörkbrun lasyr, men dessa färger är vad garagen nu skimrar i) kan aldrig bli fint i mina ögon. Ni anar att jag inte varit med och bestämt vilken färg garagen ska målas i, tur vi slipper se dem från vårt hus =)

Det får bli min sista vecka med vårtecken, i stort sätt allt har ju slagit ut i vår trädgård nu. Vi har inte speciellt många rabatter och alla buskar är nu fulla med blad.

Blomlådorna får vänta någon vecka till innan de fylls med blomster, för det är fortfarande risk för frostnätter. I morse var det bara 3 grader när jag klev upp *brrr*

Kika in till de andra deltagarna i Humlebackens vårteckensutmaning HÄR

Hoppas ni får en underbara vecka! Enligt löpsedlarna kan vi ju få tillbaka lite sol och värme igen *håller tummarna*

♥ KRaM aNNiCa ♥

I det blåa havet av scilla som täcker vår gräsmatta...
...har det smugit sig in några vita här och var. Har inte sett dem tidigare år, men de är så välkomna så =)
Klätterväxten som täcker vår mur har vaknat upp ur sin dvala och sjuter nu ut massor av gröna små musöron

För en vecka sedan var det bara små röda knoppar synliga bland marmorkrosset, nu står de där långa och ståtliga.

12 kommentarer:

  1. Jamen, det växer ju så det knakar och scilla är så fint. Jag har länge önskat mig en scilla matta ute, men dom vill sig inte här på berget.
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara att kämpa på så kanske de börjar sprida sig även hos dig =)
      Kram annica

      Radera
  2. Så fint det blommar hos dej. Va kul att allt har slagit ut i din trägård. Vi får hålla tummarna för att det fina vädret fortsätter. Här fick jag skrapa bilrutorna i morse. Brr. Men nu kan det bara bli bättre:=)

    Hoppas att du får en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch då, det vill man ju gärna slippa göra på bra många månader!
      Hoppas du får en fin vecka också!
      Kram annica

      Radera
  3. Vad tråkigt att de envisas med bajsbruna garage :(. Så som du flår på lär det inte bli någon match att komma i klänningen på fredag :)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen trist! Haha, blir ingen rosa klänning, insåg att jag kommer känna mig obekväm i den tajta blåsan så den lämnade jag tillbaka. Synd, för den var verkligen snygg =(
      Kram Annica

      Radera
  4. Otäck färg tycker jag. Men ert hus är fint och det är ju huvudsaken :)
    Kram Angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Angie, och du har helt rätt. Och vårt hus kommer ALDRIG att målas brunt!
      Kram Annica

      Radera
  5. Våren på väg till försommar. Det är en underbar tid. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, härligt!!
      Ha det gott du med!
      Kram Annica

      Radera
  6. Nä? Tre pojkar med två år emellan? Det kommer bli precis som för oss ;D
    Fast jag håller könet hemligt inne i bloggen, finns några släktingar som inte vill veta, de tycker man ska vänta fast vad ska man göra när pyret stolt visar upp snoppen på UL :D

    Visst är det härligt när växterna börjar växa igen!
    Vi har redan blommande löjtnandshjärtan här, dom trivs kanon här :)

    Kram!

    Ps. Gillar din bild här på sidan "adventsmys", du har dekorerat kronan så fint :) Har en likadan, men lyckas inte inreda den riktigt.. hoppas på några fina fynd på sommarens alla loppisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul =)Hoppas allt går bra med graviditeten och förlossningen, sedan är det full rulle kan jag lova dig. Du har bara två armar men tre barn =)
      Väntar själv ivrigt på ett liten tös som är beräknad till den 17/5, blir nästan som ett barnbarn till oss då vi haft min goa kusin som extrabarn sedan hon var bebis ♥
      Kronan är jag jätteförtjust i, var kärlek vid första ögonkastet haha. Hoppas du hittar lite fina saker att pryda den med.
      Kram Annica

      Radera