söndag 13 maj 2012

Söndagsmys i uterummet ❤


Den här rullvagnen fick inte plats i mammas nya lägenhet, så den fick flytta hem till  oss istället.
Hade lite planer på att ha den utomhus först, men den hamnade i uterummet.
Perfekt att ha lite extra avställningsyta vid sommarens grillpartyn =)
Dessutom svalde den alla de små dynorna och filtarna som man måste bära in och ut varje dag under sommaren.
Äntligen skiner solen och uterummet blir till kokande varm gryta, helt i min smak :)
För utomhus är solen inte speciellt värmande tyvärr. Men då passar det perfekt att sätta sig i uterummet och njuta av solens strålar.

Har precis varit och handlat lite marinerat kött och ska snart dra igång grillen.
Har även köpt medel mot diverse skadedjur, för tyvärr har ett av olivträden samt vinrankan dragit på sig någon inkräktare som suger all näring från bladen. Nu står de nysprayade på gräsmattan och det är bara till att hålla tummarna för att de blir friska!

Dags att gå ner och förbereda maten, ha en trevlig söndag kväll allesammans!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Nämen titta, ett par taklister på golvet.
Märks att huset är under ständig rust, det är svårt att knäppa kort utan att något av alla diverse lister och verktyg kommer med på bilden.
Framför listerna står det nya fönstret, men det kom i alla fall inte med på bilden =)
Det stora olivträdet verkar ha klarat sig från skadedjuren som angripit de andra blommorna i uterummet, men den fick sig en dusch av medlet för säkerhets skull.

6 kommentarer:

  1. Åh, ni har det så mysigt i ert uterum =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Nu trivs jag som fisken i vattnet när jag kan börja sitta där ute så ofta jag vill utan att frysa ihjäl =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Vilket härligt uterum, så ljust och vackert. Och tapeten är ju helt underbar!
    Hoppas du haft en mysig kväll i uterummet!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick en trevlig kväll med grillad god mat och hela familjen samt äldsta sonens flickvän ♥
      Tapeten är en favorit och den passar perfekt där den sitter =)
      Och eftersom det är fönster på tre väggar så blir det otroligt ljust och härligt...och varmt, perfekt för fryslortar som mig =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Blir mer och mer övertygad om att det är dags att bygga ett uterum när jag ser ert! Ser jättefint ut!!

    Titta gärna in i min webbutik - www.brogatan.net :o)

    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uterummet är vårt allra bästa rum, vet inte hur jag skulle klara mig utan det =)
      Ska genast kika in i din webbutik =)
      Kram Annica

      Radera