onsdag 23 maj 2012

Seriöst Barcelona hur tänkte ni nu?

Här är Barcelonas nya matchkläder. 
Nästa år blir klubben brandgul på bortaplan och skiftar i lilarött hemma.

De väljer att frångå de lodräta ränderna från tidigare år och kopplar ett par djärva modemässiga grepp om dräkterna. 

Hur resultatet blev? 
Ja, frågar ni mig är de fula som stryk. 
Den som designat kläderna är säkert både jättekänd och tjänat massor av pengar på jobbet. 
Men han/hon måste vara både färgblind, smaklös och halvt tokig i kolan.

Men vad vet jag om mode? 
Jag trivs ju bäst i mina tre favvoplagg: jeanskjolen, snickarbyxorna och bikinin.

Och vinner de ligan, Champions League och spanska Cupen så kvittar det väl kanske vad de spelar i.  
Ska dessutom bli spännande att se hur det går utan Guardiola i båset.

Åhhh nu känner jag att det drar extra mycket i Barcelonatarmen. 
Måste vara dags att åka dit igen, 
Men 2012 är ju redan fullknökad med resor, 
Så det får bli 2013 års tripp kanske (både bikinin och jeanskjolen följer med, 
men snickarbyxorna stannar hemma). 
Vet en som packar väskan blixtsnabbt och hänger på...eller hur lillen ♥

♥ KRaM aNNiCa ♥

Barcelonas matchkläder. Foto: Scanpix
Bilderna på Barcelonas nya dräkter är lånade från Fotbollskanalen.se

8 kommentarer:

  1. Haha du ska då engagera dig i allt :) men jag håller med om att de är fula.
    Hoppas ni kommer iväg till Barcelona snart!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, jag måste ju peta i både det ena och det andra. Vill ju att bästa pojkarna ska se stiliga ut på planen =)
      Hoppas jag med, men som sagt var blir det ingen resa dit i år då vi redan har en massa resor inplanerade.
      Kram Annica

      Radera
  2. Åååå, nej! Hur i all sin dar tänkte dom? Dom ska vara som dom alltid varit, absolut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur. Haha vi börjar låta som pensionärerna...det var bättre förr =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Tycker också de är fula, men man kanske vänjer sig.
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror absolut man vänjer sig, är ju lite ovant att se dem i dräkterna bara.
      Kram Annica

      Radera
  4. Ugly as hell :( /penelope

    SvaraRadera