måndag 28 maj 2012

Malm byrå från IKEA

Nu börjar det bli ordning och reda i mammas lägenhet, alla möbler utom garderob är på plats.
Garderoben ska hon förhoppningsvis få dit nu i veckan, för jag har precis hjälpt 
tonåringen att skruva isär den. Perfekt att dela ut lite möbler ibland, tonåringen har en 
garderob han vill bli av med och mamma behöver en =)

Så senare idag ska jag försöka orka med en tripp till IKEA för att köpa en Malmbyrå. 
Är så bra med stora barn, för han får bära och jag betala, hyfsat rättvis arbetsfördelning tycker jag.
Tonåringen har länge velat byta ut sin garderob mot en Malmbyrå. Han har TV på rummet som vi inte har någonstans att ställa, så byrån får agera både klädförvaring och TV bänk. 

Vaknade med huvudvärken från Helvetet i morse, antagligen pga att det var lite 
tajkon tajkon här i natt med fläktar som inte fungerade, 100 grader varmt (enligt barnen) 
och massor av tonårshormoner (tre stycken som fajtas om att vara värst ibland). 
Så någon sömn före 02.00 var inte att tala om.
Men nu känner jag mig bättre, lite smått "bakfull" utav medicinen men huvudvärken 
har jag motat in i ett hörn =)

Ha en bra måndag!

♥ KRaM aNNiCa ♥ MALM Byrå med 6 lådor IKEA Extra rymliga lådor - mer plats till förvaring. Lådorna som är lätta att öppna och stänga har utdragsstopp.



MALM Byrå med 6 lådor IKEA Extra rymliga lådor - mer plats till förvaring. Lådorna som är lätta att öppna och stänga har utdragsstopp.
En Malmbyrå blir det, men vad ska han ha för färg? 
Bilderna ovan är lånade från ikea.se och den 
översta är i ekfaner och den nedersta i vitlaserad ek.  



8 kommentarer:

  1. Jobbigt med huvudvärk :(. Men med trre tonåringar i huset lär det inte vara sista gången du vaknar med migrän haha
    Kram Angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du har så rätt så Angie. Tyvärr har mellansonen ärvt mina anlag och har migrän minst en dag i veckan =(
      Kram Annica

      Radera
  2. Jag bara älskar denna byrå, har den i tre olika färger i min lägenhet. Passar verkligen till allt =)
    Kram Ebba

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har den i tre färger nu vi med =). En vit, en brunsvart och slutligen tonåringens som fick en i ek. Tyvärr är den vita byrån i dåligt skick invändigt, den klarade inte tyngden av allt jag pulade ner i den och nu måste jag fixa bottenplattorna i nästan varje låda.
      Kram Annica

      Radera
  3. Hoppas du blev bra i huvudet gumman, inge vidare att ha migrän :(
    Blev de någon byrå? I vilken färg? Jag har en i bok björkfaner som hängt med i många år. Kanonbra byrå till ett bra pris :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvudet blev bra för stunden, men just nu är jag inne i ett migränstim. Blir fyra-fem anfall i veckan =(. Måste få tummen ur och söka hjälp, har testat akupunktur en gång tidigare och det gjorde susen!
      Blev en byrå i bok till sonen.
      Kram Annica

      Radera
  4. Sluta stressa har jag sagt åt dig!
    Blev sonen nöjd med sin byrå nu?
    Kram À-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mamma ;) jag ska göra mitt bästa med att sluta stressa.
      Sonen är supernöjd, men kläderna ligger av någon anledning ovanpå byrån eller på golvet. Kan vi ha fått en byrå med oöppningsbara lådor tro *hmmm*
      Kram Annica

      Radera