tisdag 8 maj 2012

Kärlek och längtan ♥



Till min ofödda guddotter,
jag tycker det är dags att du kommer ut nu för vi längtar så otroligt mycket efter dig!
Och är du det minsta lilla lik din mamma så kommer du både att vara otroligt söt men även väldigt, väldigt busig. Du kommer att gilla att kliva upp jättetidigt på morgonen och läsa samma sagor om och om igen. Du kommer att ha myror i rumpan och massor av bubblande skratt och full av sånger om Hudiksvall =). 
Du kommer att titta på världen med stora vackra rådjursögon och tro allt gott om precis allt och alla.
Du kommer att vara öppen, glad och full med kärlek och värme åt alla du känner och tycker om.
Du kommer att ha massor av vänner och släktingar som älskar dig till månen och tillbaka för den underbara person du är.
Du kommer att stöta på problem och hinder som gör dig både ledsen, arg och besviken men då finns vi här för att stötta dig. Du kommer att ta dig genom både glädje och sorg och växa upp att bli en lika underbar och stark person som din mamma är. Och vet du lilla älskade myran, du har en sådan tur att du även har en lika underbar pappa.
Jag är en av dem som haft glädjen att se din mamma växa upp och nu hoppas jag att få uppleva samma saker med dig!
Men först lilla vän får du ta och masa dig ut, för vi är en hel del människor här utanför som bara väntar och längtar efter dig! 
Ps, hälsa din mamma och pappa att Sandviken är en helt underbar stad att växa upp i, Stockholm är verkligen ingenting för en söt liten bebis som du!
Älskar dig lilla vän!
(Och din mamma och pappa såklart!)



8 kommentarer:

  1. Helt underbart brev, nu sitter jag här och gråter. Jag känner egentligen inte dig, men efter att ha följt din blogg en längre tid så känns det som om vi känner varandra. Du verkar vara en helt underbar person och hur omtänksam som helst om dina medmänniskor. Den lilla tösen och hennes mamma ska vara glad att de har dig i sina liv!
    Hoppas tösen kommer snart så ni får träffas.
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack Greta vad du är snäll ♥. Jag är väl inge annorlunda än de flesta andra, tycker jag mest går omkring med ett ständigt dåligt samvete för att jag inte hinner med de som betyder mest för mig. Men jag gör så gott jag kan med de förutsättningar jag har.
      Hoppas verkligen hon kommer snart, det här är nästan värre än att vänta egna barn!
      Kram Annica

      Radera
  2. Underbara människa, alla som har dig i sina liv ska skratta sig lyckliga. Önskar bara att du förstod det också!
    Jag är glad av att ha dig i mitt liv och jag har inte ens träffat dig =)
    Hoppas ni får många underbara stunder du och lilla myran!
    Kramar A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack underbara A-L, jag är glad att ha dig också. Du får mig att skratta väldigt ofta med dina härliga mail och syn på livet!
      Kram Annica

      Radera
  3. Fina älskade gudmor! Inte ska man få höggravida kvinnor att stortjuta! :b Du är den bästa gudmor en tjej kan ha och jag är såååå lycklig att jag har fått vara din och Micki's extradotter genom hela livet! Nu vill jag bara att vår efterlängtade dotter ska få kika fram och träffa alla dessa underbara människor som finns runtomkring henne. Jag är så tacksam för att ni alltid finns där för mig och vet att ni alltid kommer att finnas där för henne också! Jag älskar dig Acka! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt...men det är å andra sidan inte speciellt svårt att få höggravida kvinnor att grina =)
      Älskar dig jag med lilla stumpan!!! Och vi är glada alla fem att vi har dig/er i våra liv även om vi aldrig hinner med att ses.
      Är jättejobbigt att bara vänta, ännu värre än när jag själv var gravid...för nu kan jag inte påverka det minsta lilla.
      Sköt om dig nu lillskruttan ♥♥♥

      Radera
  4. Håller med alla här ovan, du är en underbar och omtänksam person. Du glömmer tyvärr bort många gånger att tänka på dig själv, men ingen är ju perfekt och alla kan lära sig. så jobba på det stumpan!
    Bamsekramar från Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingela, du är underbar du med! Tycker jag har blivit riktigt bra på det faktiskt, jag ska ju tom åka på semester en hel vecka utan resten av familjen =)
      Bamsekramar tillbaka till dig!

      Radera