onsdag 2 maj 2012

Helgens fynd

Lovade att jag skulle visa vad som fick följa med mig hem från lördagens tur till Vårmarknaden vid Nybo Handelsgård.

Förutom den fina betongplattan som jag visade i ett inlägg häromdagen samt lite vårblommor så fick jag tag på något som jag letat efter ett bra tag, nämligen två gamla strykjärn ♥. Tonåringen tycker jag ska ta en tur i tiden då jag har en förkärlek för gamla saker, han förstår inte riktigt charmen i gamla och nötta saker. 

Strykjärnen köpte jag på Nybo Loft och sedan gick vi vidare till Madam Nyberg. Den butiken har jag läst lite om på olika bloggar men aldrig besökt och nu är jag fast! En butik enbart fylld med sånt jag tycker om...härligt ♥

Ja, det var mina inköp från i helgen det. 

Idag står det massor på schemat, först kommer sotaren, sedan ska jag jobba, på lunchen ska jag bära möbler då min mamma flyttar idag, sedan är det tillbaka till jobbet igen och när jag kommer därifrån är det nog dags att åka till mamsen och hjälpa henne med det sista i flyttkaoset.

Hoppas ni får en bra dag!


Två stycken gamla strykjärn hittade jag för 50 kr/st  hos Nybo Loft

Strykjärnen har tillsvidare placerats på kabeltrumman i uterummet...

...tillsammans med allehanda krimskrams
Ser att det varit små marodörer (om man nu kan kalla dem små när de är
 över 170 cm långa och har basröst haha) framme och knyckt några stenar och snäckor
Sedan hade jag turen att få en liten present, tack snälla du ♥
Är ju bra att lägga ut sin önskelista i bloggen så trogna följare vet exakt vad jag önskar mig hihi
För denna härliga vispskål från Ib Laursen stod ju på min önskelista och nu står den i mitt kök ♥
Även detta strykvatten från Durance låg i påsen, det doftar ljuvligt av Lavendel
Besök Madam Nyberg  i Valbo, ni kommer inte ångra er!

♥ KRaM aNNiCa ♥

10 kommentarer:

  1. Åh va fina de är. Och vilken fin present du fick. Kommer att bli dyrt för dig nu när du hittat en favoritbutik :)
    Kram À-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Risken finns ju att det blir några turer till Madam Nyberg framöver, men just nu får jag ligga lågt med tanke på att sonen fyller år och att jag ska till turkiet.
      Kram Annica

      Radera
  2. Haha killen är för ung för att uppskatta det fina i gamla saker. Förstår att du var nöjd med din lördagsshopping :)
    Kram Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur! Det kanske kommer en dag som han vill ärva dem av mig...å då är de antika haha
      Kram Annica

      Radera
  3. Så fint det är med gamla grejer!
    Jag har mina strykjärn på bron och ett av dem som dörr stopp.
    Snyggt och kul med kabeltrumman du gjort :)
    Lycka till med mammsens flytt :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de har en charm som nya saker inte har. Å så vet man att de verkligen har blivit använda, för förr i tiden hade man bara sånt man verkligen använde. Smart att ha dem som dörrstopp =)
      Tack sussi, jag är väldigt nöjd med kabeltrumman.
      Flytten är äntligen över, iaf är den gamla lgh urflyttad och städad. Men hennes nya lgh och förråd ser ut som sju svåra år =(
      Kram Annica

      Radera
  4. Strykjärnen är så vackra, mamma brukar använda sina än idag. Elen försvinner titt som tätt där hon bor och då är det perfekt att ta till dessa =)
    Har det gått bra med flytten?
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du ser. Mina kanske kommer till användning de med haha
      Flytten var segdragen men nu är det klart. Återstår bara att få ordning i hennes nya lgh men mamma jobbar hela helgen så vi får pusta ut lite =)
      Kram Annica

      Radera
  5. Strykvattnet luktar underbart gott! Och strykjärnen var verkligen vackra =)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det luktar jättegott. Men jag är lite besviken, trodde lukten skulle sitta kvar lite bättre. Den försvinner ju blixtsnabbt =(
      Kram annica

      Radera