onsdag 16 maj 2012

Grattis finaste 16 åringen ❤

Vår baksida för några dagar sedan
För 16 år sedan kom han till världen vår lilla busunge, lite småvild och överenergisk sina första år i livet  (precis som sin mor har jag fått höra massvis av gånger) för att nu vara en extremt lat tonåring. Grattis finaste pojken ❤

Med andra ord har vi kalasat hela dagen. Alla utom en, maken, han har slitit hårt i sovrummet med den nya altandörren. Snällaste grannarna kom förbi en sväng och hjälpte till och fick lite kaffe och tårta som tack för hjälpen.

Har verkligen hänt massor här hemma de senaste dagarna. I söndags kom fönstret i Olivers rum på plats, igår fick vi dörren hemlevererad och idag är även den på plats. Han är snabb min man ❤

Blev sjukt bra med både fönstret och dörren. Massor av jobb kvar att göra både utvändigt och invändigt, men det tyngsta och värsta är gjort. Känns väldigt konstigt men helt underbart att se rakt ut på soldäcket och  trädgården från sovrummet.

Oj vad vi ska njuta av den här sommaren (måtte bara vädergudarna vara på vår sid och dränka oss i sol och värme)

♥ KRaM aNNiCa ♥

I söndags kom Olivers fönster på plats
Igår stod den här 120 kg tunga kolossen på gatan utanför vårt hus. Även denna gång hade vi tur att  en snäll kollega till maken kom förbi och hjälpte till. Krävdes fyra personer för att baxa runt den till baksidan.

Den här synen mötte mig när jag kom hem från jobbet vid lunchtid idag.
Hej sängen!
Slutresultatet (åja nästan i alla fall)
Vilken skillnad det blev fast inte fodren är på plats.
Snart är förhoppningsvis soldäcket många kvm större och vi får ännu mera yta att lapa sol på ♥

10 kommentarer:

  1. Hoppas O fick en bra födelsedag mitt i all byggkaos.
    Vad fint det blev och vad fort det gick, är det inte svårare än så att sätta in en altandörr?
    Han måste vara duktig din man, han är ju trots allt inte ens snickare.
    Hoppas ni får massor av fint väder nu så att altandörren kommer till användning!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror han var rätt så nöjd med sin födelsedag, han är väl typ rikast i familjen just nu =)
      Ja, visst blev det kanonbra, och tydligen lätt så lätt om man bara har gjort allt förarbete rätt och bra. Han har ju fått lite träning när han satte in de små fönstren i badrummet och tvättstugan.
      Han är så duktig så, fixar det mesta om han bara får lite vägledning. Han är ju dessutom elektriker =)
      Idag har paraddörrarna stått på vid gavel hela dagen =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Ni har verkligen ett ruskigt vackert hus, både utvändigt och invändigt. Era grannar måste tycka det är jättekul att ni flyttade in i rucklet och förvandlade det till ett slott (och lite avis också antagligen hihi).
    Blev verkligen hur bra som helst med paraddörren och när soldäcket är utbyggt kommer ni aldrig mer lämna baksidan.
    Hoppas sonen hede det trevligt igår.
    Många kramar från Angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Angie! Jag vet att grannarna är nöjda med vårt hus, de brukar kika in ibland och kolla hur det går för oss.
      Nä, vi gillar vår baksida och att slappa i solen, så får vi bara en bra sommar är det ingen som ser skymten av oss haha
      Kram Annica

      Radera
  3. haha kan tänka mig att du var rätt så vild som liten, du verkar rätt så överenergisk än i dag =) Hoppas O var nöjd och glad på sin födelsedag!
    Än en gång har ni överträffat er själva, jag vet att du tycker ibland att det inte går så fort i ert byggande, tänk vad ni har åstadkommit under de senaste 5 åren. Ni borde vara stolta över er själva och du har en tur som har en man som är så duktig...ingen tummen mitt i handen där inte =)
    Härligt med snälla grannar och kollegor, sånna kan man inte få för många av!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du det? Ja, kanske lite överenergisk ibland. Men jag har blivit tusen gånger bättre, har svårt att hitta energi överhuvudtaget ibland.
      Ibland blir man lite fartblind, men ser bara det man inte gjort och glömmer bort allt vi faktiskt har gjort. Är stolt över min duktiga man och önskar jag kunda vara till mer nytta för det är alltid han som står där och sliter.
      Nä, fram för fler snälla kollegor och grannar! Jag lider ingen nöd på dem, men det finns massor av folk som gör det.
      Kram Annica

      Radera
  4. Har bara en sak att säga: Underbart!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Jag vill ha ert hus! Ni kanske har ett rum ledigt för en fattig student som jag? Haha skojar bara...inte om att jag vill ha ert hus, för det vill jag mer än gärna. Ni har så fint hemma!
    Hoppas ni får många glada stunder på er altan i sommar!
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Greta! Tyvärr är det fullt här emma, annars hade du fått låna ett rum ;)
      Hoppas jag med!
      Kram Annica

      Radera