söndag 27 maj 2012

Cruising i stan

Var tydligen en dålig kväll i går att bestämma sig för att köpa en pizza på en pizzeria mitt inne i stan. 
För tydligen klassas inte vår 8 år gamla Volvo V70 som tillräckligt gammal och
fin raggarbil för att få vara med i Cruisingen. 
Kände mig aningen malplacerad när jag sakta tog mig fram bland alla raggarbilarna haha

Tog sin lilla tid att ta sig från mamma, som i stort sätt bor på stan, till pizzerian. 
De flesta raggarbilarna gled fram i typ 15 km/h och jag försökte verkligen njuta av 
alla de vackra (och mindre vackra) bilarna utan att få en hjärtinfarkt av 
stress för att det gick så in i hel*ete sakta. 
Försökte intala mig själv att det är helg och jag är ledig, 
det gör ingenting om jag kommer hem sent och måste vara vaken 
halva natten för att hinna plantera alla blommorna och städa. 
Det funkade nästan...

De får gärna Cruisa hur mycket de vill om de gör det på ett laglydigt och säkert sätt. 
Men moraltanten i mig vaknar till liv när jag (tidigare på dagen, inte under själva cruisingen)
på en sträcka hade två av dessa raggarbilar nercabbade framför mig i 50 km/h 
med fyra personer var sittandes på dörrkanten. 
Vad tror de händer om de ramlar ur i 50 km/h? 

En inbromsning eller väjning och det är god natt för dem hela bunten. 
Jag skiter väl i hur illa skadade eller döda de blir, men de har ju anhöriga som blir drabbade
 och det finns andra bilister som kanske får dem under sin bil.

Nä, nu stoppar vi undan moraltanten för idag och går ut och njuter av den 
fina sommareftermiddagen/kvällen ♥

♥ KRaM aNNiCa ♥

Cruising i stan

5 kommentarer:

  1. Har ni så gammal bil, då är det vateranklassen som gäller haha
    Idioter överallt *suck*
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur :) Tonåringen tjatar för jämnan om att vi måste byta ut vår gamla bil, men han får allt stå ut något år till. Är så tråkigt att dra på sig lån stup i kvarten :(
      Kram Annica

      Radera
  2. Vad gör man inte för en god pizza :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur!!!
      Kram Annica

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera