torsdag 26 april 2012

Partyblåsa

Vi ska på Sandviks 150-års jubileum den 11 maj och då krävs det att man snofsar upp sig litegrann =)

Sprang runt som en skållad iller i Gävle i söndags och hittade till slut en klänning som föll mig i smaken, men jag är lite tveksam ändå. Fin är den, men jädrigt kort och tajt. Så antingen blir det svältkur i två veckor eller så får jag hitta en annan klänning att ha på mig.

Jag är ju egentligen en människa som gärna sätter på mig svarta kläder, så givetvis hittade jag ett alternativ som var svart. Men maken som tyckte den rosa klänningen var lite väl kort tycker istället att denna klänning är för tantig.

Så hur gör jag? Måste jag ut och köpa en tredje klänning?

Om söndagen var min shoppingdag så är det lillen som shoppat loss nu i dagarna två. Igår blev det både byxor, pannband och t-shirt och idag blev det en keps och ett par löpardojor (Nike Lunarglide +3). I vanlig ordning var han grymt missnöjd med skorna, är ju jobbigt när alla skor på juniorhyllan är för små och alla skor på herrhyllan är för liten...kvar är bara damskorna. Jag tycker iaf att skorna var fina och inte det minsta lilla tjejiga (skillnaden på damskon är att loggan är turkos och herrskon har en gul logga). Han försökte tappert att förlänga sina tår så att hans 40,5 (största strl i dam) kunde bli en 41 (minsta strl i herr).

Med tanke på den smärtsamma fotbollssäsongen han hade förra året med svullen och smärtande fotled efter varje pass och en tripp till röntgen och ultraljud så får faktiskt funktion gå före skönhet. Och med tanke på prislappen, 1 299 kr, så var jag rätt så glad över att det var VIP kväll och 25 % rabatt =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

 Hittade denna lilla rosa godbit hos Only, 360 kr.


Svart klänning i chiffong från H&M, 299 kr
Finns även i gult
Ska det bli en svart eller rosa klänning på festen?
Eller måste jag ut och leta på en tredje klänning?
Dessa sköna pumps fyndade jag på H&M för 40 kr =)
Perfekt att ha på jobbet i sommar.
Lillen fick sig ett par nya löpardojjor, Nike Lunarglide +3, från Team Sportia

10 kommentarer:

  1. Båda klänningarna är hur fina som helst, men den rosa är ju snäppet läckrare. Men om du måste svälta i två veckor för att kunna ha den skulle jag gå på den svarta istället =)
    DEn är inte det minsta tantig!
    Lillen verkar vara en härlig kille, och snart får han handla sina skor på herravdelningen.
    Kram angie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den rosa är ju klart finast. Får nog bestämma mig samma dag som festen är, så får jag se om jag kommer i blåsan eller ej.
      Som han längtar efter skorna på herravdelningen =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Jag är också en person som gillar att sätta på mig svarta kläder. Tycker pasteller och färger är snyggt på andra, men har jättesvårt att bära det själv.
    Så jag skulle satsa på den svarta om du vill känna dig bekväm under kvällen.
    Hoppas det blir en trevlig fest!
    Kram Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men svart är ju både snyggt och så slipper man sticka ut. Håller med om att pasteller är finast på andra =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Såg i ett tidigare inlägg att det är din tur att bära möbler denna helg. Aldrig kul att flytta, men roligt när man väl är på plats i den nya lägenheten. Hoppas din mamma ska trivas i sin nya lägenhet.
    Vilka härliga klänningar, den rosa är ju bara såååå snygg!
    Du kan hälsa lillen att jag har de skorna och de är verkligen supersköna att springa i, känns som om jag flyger fram i spåret haha
    Kram på dig från Zita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen hon ska trivas, för det är ju aldrig skoj att bära möbler.
      Trivs du i din nya lägenhet då?
      Ja, den rosa är ruskigt snygg =)
      Vad bra, det ska jag hälsa honom för han är verligen inte nöjd med skorna...utseendemässigt alltså.
      Kram Annica

      Radera
  4. Den rosa klänningen är ju helt underbar, den måste du ha på dig! Och jag måste bara få tag på en likadan!
    Kram Ebba

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittade klänningen.
      Kram Annica

      Radera
  5. Den rosa tycker jag är superfin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också den är fin, måste ta mig i kragen i 10 dagar nu och hålla mig på lite striktare diet så kommer den att sitta som ett smäck =)
      Kram Annica

      Radera