fredag 27 april 2012

Keramikbunkar från Ib Laursen

Jag har gått och sneglat på de vackra keramikbunkarna  från Ib Laursen en längre tid och nu slog jag äntligen till. En liten, en mellan och en stor klickade jag hem hos Jordgubbar med mjölk. Kika in hos henne och klicka hem något fint du med!

Keramikbunkarna är räfflade i vitt med creméfärgad insida och perfekt att använda till både bak, matlagning, som fruktskål, till ostkrokarna eller som vackra uppläggningsskålar vid servering. De är helt enkelt snygga och går att använda till precis allt!

Förutom att jag är glad över att keramikbunkarna äntligen är mina så är jag ju givetvis glad över att det är fredag =)
Just denna fredag sitter jag med kollegorna i en konferenslokal och kör vår femte workshop för att förbättra vårt bokslutsarbete. 

Den 1 januari splittade vi vårt produktionsområde till tre nya produktionsområden. Vilket i praktiken betyder att nästan allt helt plötsligt blev tre gånger så arbetskrävande, men vi ska göra det på samma antal ekonomer. Alla våra väl fungerande mallar och arbetssätt har nu blivit omkullkastade och till slut kände vi oss tvungen att gömma undan oss i fem dagar för att få ordning på torpet igen. När man sitter på kontoret fastnar man hela tiden i virvelvinden vilket leder till att man aldrig gjort det man skulle när man går hem för dagen.

Förhoppningsvis har vi kommit en bra bit på vår att-göra-lista när vi går hem för dagen, och antagligen blir vi tvungen att boka in flera workshops för att komma helt i mål.
Men vi har kommit en bra bit på vägen och nästa vecka ser vi resultatet av våra workshops då vi ska använda oss av våra nya arbetssätt i det stundande bokslutet.

Oj, det blev ett blandat inlägg med lite allt möjligt. 
Det enda jag egentligen skulle göra var att önska er alla en 
HELT FANTASTISK FREDAG!

Nu står de äntligen i vårt kök, de vackra keramikbunkarna från Ib Laursen ♥

Det finns så mycket fint att köpa hos Jordgubbar med mjölk och högst upp på min önskelista just nu finns Mynte vispskål från Ib Laursen.

Köket - Baka - Vispskål
Denna bild är lånad från Jordgubbar med mjölk

♥ KRaM aNNiCa ♥

6 kommentarer:

  1. De är verkligen vackra!
    Hoppas du haft en helt underbar fredag du med!
    Kram ingela

    SvaraRadera
  2. Verkligen supersnygga!
    Hoppas ni fick ordning på era rutiner och mallar så du slipper jobba så mycket.
    Ha en trevlig helg nu!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes som om vi kom en bra bit på vägen, vi får se i bokslutet på onsdag hur stor skillnad det faktisk blir.
      Kram annica

      Radera
  3. Sv: Ja Mynte serien är perfekt i ett lantligt hem ;)

    De tre skålarna är näst på min lista. Funderar bara på om jag ska ta de i rosa, hallonrosa eller vitt :) Men det får nog bli i färg, har så mycket annat i vitt i skåpen.

    Härlig blogg du har föressten! ;)

    Kramar Frederica

    SvaraRadera
    Svar
    1. De rosa skålarna är jättefina så jag tycker du ska köpa dem.
      Ser att du väntar ditt tredje barn, vad roligt att du får dem så tätt. Jag har själv tre pojkar med bara två år mellan varje =)
      Du har också en fin blogg och verkar ha ett jättefint hus!
      Kram Annica

      Radera