lördag 7 april 2012

Hoppas på grillpremiär

Idag håller jag tummarna för att det bli grillpremiär. Lade kycklingfilé i marinad igår kväll och maken har fått en lång inköpslista med sig. Återstår bara att utse grillmästare, hoppas det inte blir jag :).

Har redan varit ute en sväng på baksidan och det var kallt som sjutton. Man blir lurad av det fina vädret som är utanför fönstret, ser himlans varmt och mysigt ut.

Planterade om tomatplantorna, de har blivit så stora att de behövde lite mer utrymme. De gillade inte heller vädret ute, den kalla vinden tog i så de låg raklånga till och från. Nu står de i värmen i vardagsrummet igen.

Nu ska jag sätta fart med kvällens efterrätt.

♥ KRaM aNNiCa ♥

De små tomatplantorna hade vuxit ur sina krukor och fick nu flytta in i små zinkhinkar.
Måste ladda upp med fler hinkar, för snart nog ska de ha mellanstorleken innan de slutligen kommer att planteras i stora hinkar.
Köper dessa billigt på ÖB, sedan knackar jag några hål med en stor spik i botten.
Perfekt att ha sommarens blommor utomhus =)

4 kommentarer:

  1. Vad kul att de växer och blir stora. Tänk vad glad lillen ska bli om det blir massor av tomater.
    Vad blir det för gott till efterrätt?
    Vi har kallt och soligt också, tog en kort promenad och kom in stelfrusen :(
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lille är supernöjd över att snälla moster Lena gav oss tre tomatplantor. Jag hoppas bara jag ska lyckas driva upp dem ordentligt, är inte direkt född med gröna fingrar =(
      Det blir choklad cheesecake till efterrätt =)
      Förstår att du frös, jag satte på mig fingervantar när jag planterade för fingrarna blev alldelens stela.
      Kram Annica

      Radera
  2. Grillat är ju så gott. Kanske man skulle ta och ha en egen liten grillpremiär i helgen.
    Hoppas maken din tar på sig grillmästarrollen så du slipper frysa mer =)
    Kram Majken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut ni ska grilla, det är ju så gott. Oftast är man rätt så trött på grillen framåt slutet av sommaren, men nu har vi ju längtat i 6 månader.
      Låter som om maken tänker gå ut och frysa, han är ju så snäll ♥
      Kram Annica

      Radera