fredag 6 april 2012

Glad Påsk

Mycket gult och massor av påskliljor, det är påskpyntet för i år.
Inget ris och inga kycklingar här inte.
Har varit osynlig sedan i måndags nu, har helt enkelt haft mycket att göra på jobbet. Första kvartalsbokslutet efter bolagssplitten och två man av fem på plats (2,5 kanske är mer korrekt då stackars chefen tvingades till inhopp via telefonen från sjuksängen). Bra jobbat av både mig och kollegan!

Men nu är det påsk och fyra lediga dagar 

Vi firar inte påsk i vår familj, men lite gult i form av påskliljor och tulpaner har vi iaf pyntat med. Både svärmor och mamsen har varit förbi med påskägg till barnen och blommor till de vuxna 

Idag har jag bara poat runt här hemma, tänkte ta en vilodag innan jag kör igång med min långa att göra lista. Men en av mina punkter på listan har jag iaf prickat av idag. Vinrankan har massor av krispiga små blad, så den fick komma ur sitt vinteride och står nu i fönstret i uterummet och lapar sol. Har även packat upp mammas blomlådor som övervintrat i vårt uterum, tyvärr verkar den ena inte vara så pigg. Lite sol, värme och näring så kanske den tar sig.


Nu ska jag hasta vidare, kaffemaskinen kallar =)



 GLAD PÅSK PÅ ER!

♥ KRaM aNNiCa ♥

12 kommentarer:

  1. Glad Påsk på dig med!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder från ert supervackra hem!
    Blev lite orolig att du övergivit oss som slaviskt följer din blogg, skönt att du är tillbaka =)
    Påsk kramar från Majken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Majken! Självklart har jag inte övergivit er, är bara lite svårt att hinna med att uppdatera bloggen. Speciellt då jag inte har någon egen dator utan måste köa på barnens =(
      Lovar att bättra mig =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Massor av påskkramar från A-L

    SvaraRadera
  4. Verkligen bra jobbat av er! Jag vet hur våra ekonomer på jobbet har det. Först och sist på jobbet varje dag.
    Härligt kollage med vackra påskliljor.
    Glad påsk på er också.
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hua, man har ju verkligen valt fel yrke!
      Man blir så glad av påskliljorna, de är både färgglada och vackra!
      Kram Annica

      Radera
  5. Glad Påsk önskar Bea

    SvaraRadera
  6. Det gjorde vi mkt bra glad påsk. /kollegan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur, det är för att vi är bäst =)

      Radera