söndag 8 april 2012

Familjen Annorlunda

Är det OK att äta middag kl 22 om det är påsklov, alla sovit till minst klockan 11, mamman vaknade med huvudvärken från Helvetet, har en bränd tumme och dessutom spillt ut såsen inte mindre än tre gånger för att avsluta med att vicka ut ett glas med vatten?

Och ni kan vara lugna, barnen har fått både frukost och lunch och tiden där emellan har de ätit godis nonstop från något av sina fyra påskägg. 

Måste vara Gud som straffat mig för att jag skrev att vi inte firar påsk i det här huset, nu har han tvingat mig att fira påsk i tre dagar med huvudvärk och dessutom förföljd av otur =(
Måtte den här påsken snart ta slut!!!

Nu ska jag placera datorn på magen och starta TV4 Play, har bara 18 avsnitt kvar av 112 på Liv och död kvar att titta på (kan lugna er igen - jag tänker inte titta på alla 18 idag). Dessutom är det säsongspremiär i morgon kl 20 på sjuan =)

Tror jag har någon liten önskedröm om att bli ambulanssjukvårdare, vet inte hur det kommer sig för jag hoppade trots allt av vårdgymnasiet efter halva utbildningen. Kanske är det min första och enda ambulansfärd som gjort att jag tycker det är spännande, inte för att jag själv minns färden. 
Jaja, känns som det tåget är förbi, har redan studieskulder upp över mina öron.

♥ KRaM aNNiCa ♥

Köket i kvällsljus, riset kokar för fullt och kycklingen puttrar i ugnen
Söta små chokladharar trycker i krukan med pärlhyacinter.
Jag och maken fick dem som påskgodis av en fin liten tjockis med fästman 
  Bara 39 dagar kvar nu  ♥    

4 kommentarer:

  1. Haha du är helt underbar !
    Glöm inte att be kvällsbönen nu, så kanske Gud förlåter dig :)
    Hoppas morgondagen blir bättre gumman!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som om det funkade, för oturen har övergivit mig. Eller så har han bara givit mig några dagars andrum, återstår att se =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Hoppas denna sista dagen på påsken blir bättre!
    Kram Greta

    SvaraRadera
  3. Dagen kom och gick utan större katastrofer, så jag är nöjd =)
    Kram Annica

    SvaraRadera