måndag 5 mars 2012

Vårteckensutmaning vecka 1

Dags för att avrapportera vårtecken för första gången denna vår, via Humlebackens blogg kan man följa vårtecken i hela vårt avlånga land (och även i våra grannländer). 
Vårsolen gör verkligen sitt, snön smälter undan med rasande fart och sitter man i lä så värmer solen så skönt ♥

Hoppas det håller i sig så kommer knopparna att kika upp vid husknuten vilken dag som helst =)

I går passade jag på att sitta ute en stund på baksidan. Men senaste boken från Ninni Schulman, bra musik i min iPhone och en kopp kaffe njöt jag i fulla drag. Jag vill bara ha mera...

GE MIG MASSOR AV SOL OCH VÄRME!!!


En superbra bok, min iPhone med bra musik på hög volym, en kopp gott kaffe och en stund i  solen på baksidan, hur skönt är inte det efter en lång vinter?
♥ KRaM aNNiCa ♥

28 kommentarer:

  1. Finfin söndag du haft.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick en underbart solig söndag du med =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Finfin söndag du haft.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en skön hörna och visst är det härligt när man får känna värmen från solen. Hoppas din stund blev bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikade in till dig och lämnade en kommentar, såg att ni haft det lika mysigt som mig. Dröjer inte länge nu förren man kan äta lunch ute nästan varje dag =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Det ser mysigt ut, du. Nu kan åren gott sätta fart på allvar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann-Sofie, ser på bilderna i din blogg att vi bor en bit från varandra, hos oss är trädgården full med snö ännu. Men rabatterna vid husknuten har töat fram så jag hoppas det kikar upp små växter där snart =). Vad mysigt att ha massor av knoppar i trädgården och ditt "drontbo" kommer att bli hur fint som helst.
      Kram Annica

      Radera
  5. Så skönt du hade det där på bänken i vårsolen.
    ///Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart med lite sol och värme efter en kall vinter, men ännu är det lite för tidigt hos oss att sitta ute långa stunder. Då myser jag i solen i uterummet istället =). Vad härligt med alla vårtecken som börjar dyka upp i din trädgård =)
      Kram Annica

      Radera
  6. Härligt med en stund i vårsolen - ser mysigt ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikade in hos dig och försökte lämna en kommentar, men det gick visst inte. Vilka härliga vårbilder du lagt ut! Blir ju lätt lite bakslag med kyla så här i början, men snart så =)
      Kram Annica

      Radera
  7. Visst är det underbart när man kan börja sitta ute igen. I fredags tog vi varsitt glas vin på altanen innan solen gick ner, å vad jag njöt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Städningen av trädgården hinns med det också! Bra idé att njuta av de första vårstunderna på altanan med ett glas vin istället =)
      Kram Annica

      Radera
  8. Ser underbart ut! Vårhälsningar Vivi soltorp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad många fina Pelagorner du har, tror jag ska våga mig på en Mårbacka i år jag också. Är inte speciellt bra på att hålla blommande växter vid liv tyvärr, men jag skulle så gärna vilja ha en!
      Hoppas ni får en trevlig stund på Hem & Trädgårdsmässan.
      Kram Annica

      Radera
  9. Haha, ser att vi läser samma författare just nu. Jag läser "flickan med snö i håret" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att grilla, längtar så efter vår grillpremiär. Men vi har en murad grill och jag vågar inte starta den när det är för kallt i rädsla för att den ska spricka av att gå från kallt till superhet på så kort stund.
      Har du läst ut boken? Den är så bra!!!
      Kram Annica

      Radera
  10. Ett riktigt härligt vårtecken är när man kan sitta ute och njuta av solvärmen.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska mysig tid det här, när man ser vårens framsteg dag för dag =)
      Kram Annica

      Radera
  11. Goa vårvärmen i lä, ser härligt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så härligt att man lätt glömmer bort att det finns massor av folk som tycker våren och sommaren är jobbiga. Själv har jag inget problem med pollen som tur är.
      Vad fint med alla krokusar som blommar =)
      Kram Annica

      Radera
  12. Vad mysigt att kunna krypa upp i hörnet och läsa i vårsolen. Håller mad...massor av sol!!!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men mycket vill ju ha mer...så ännu mera sol!
      Kram Annica

      Radera
  13. Håller med, massor av sol och värme och så kanske man kunde få hoppa över den här tiden när det inte är på varken ena eller andra sättet och bara smutsigt överallt. Vi har storm här på västkusten och snöblandat regn och +1, men den graden är mer än svinkall.....Burr!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad långt våren kommit hos er! Jag vill också se de små växterna kämpa sig upp ur gräset och jorden, måste väl hålla mig till tåls ett tag till bara.
      Västkusten är underbart så långe det inte blåser =)
      Kram Annica

      Radera
  14. Hej (igen)!
    Skrev ett litet inlägg men det kom bort. Jag längtar också efter mycket sol och mycket värme. IDag har vi här på västkusten storm och snöblask och +1 grad, men den är verkligen kall den graden!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Det ser ju bara hur härligt ut som helst. Kaffe, sol och en bra bok. Det tinar verkligen en frusen vintermänniska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffe, sol och en bra bok är nästan allt man behöver här i livet =)
      Kram Annica

      Radera