måndag 12 mars 2012

Vårteckensutmaning den andra veckan

För alla er som gillar våren och vårtecken, följ min och andra bloggars redovisning av vårtecken hos Humlebacken!
Även inne i skogen börjar snön smälta undan

Vi hade ett lite bakslag i lördags, en hagelskur svepte in över staden och gjorde hela världen vit igen. Men skam den som ger sig...och våren ger sig som bekant inte!!

Söndagens promenad var i betydligt bättre väder än lördagens. Och titta, snön har gett vika inne i skogen. Alice tyckte det var jätteskoj i skogen, själv kunde jag inte tänka på något annat än sängen. Är verkligen inte frisk ännu, varje meter känns som en mil. Men jag är lite grann som våren...jag ger inte heller upp...så snart hoppas jag vara fit for fight igen =)
Vadå? Ska vi gå hem redan, jag som precis börjat ha kul?!
Bara för att du inte mår bra behöver inte betyda att jag vill kura i fotöljen hela dagen.
Och precis som jag anade förra veckan så har vårens första tulpaner trotsat vintern och kikar nu upp vid husknuten, de är inte många ännu men fler är på väg =)

Nu håller vi tummarna för bättre väder så all snö är borta till nästa vecka!!! 
(Kanske lite väl optimistisk, men man måste få vara det ibland också)

Årets första tulpaner har letat sig upp invid husgrunden ♥

♥ KRaM aNNiCa ♥

8 kommentarer:

  1. Bakslag i våren är aldrig roligt...när man längtar efter våren...men dina lökar är på väg upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken otur med garagedörren och de frusna växterna i vintras, jag hoppas fler växter tar sig.
      Myrorna kan jag gärna vara utan, vi har alltid några envisa svartmyror som ska flytta in hos oss varje år, de är ju helt ok att ha i trädgården men i köket är de bannlysta!
      Hoppas det blir bättre väder så våren tar fart igen!
      Kram Annica

      Radera
  2. Vi har ingen snö kvar och det är skönt, men isen ligger på både insjö och havet och det är inte bra, svårare att bli varmt då.
    Och jag är lika seg som du, jag som aldrig (!!!) blir förkyld har varit förkyld 3 ggr på raken efter jul och jag orkar knappt lägga mig ner när jag sitter på sängen - vad är detta? Vad ska vi göra? Bida tiden an!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg att du haft en busig vovve i trädgården, inte så roligt kanske (tur man glömmer deras ofog snabbt). Och en söt lite pensée hade du också
      Hoppas du blir frisk från din envisa förkylning, kanske är lite vårvärme som behövs för att bli helt kurerad =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Ja, vi hade oxo snö en dag i förra veckan, men den försvann samma dag!
    Men till slut är vintern borta för säsongen, och det är vår!

    Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikade in i din blogg och jösses vad det växer hos dig. Första fjärilen och första rensningen av rabatten, det är riktig vårkänsla det! Själv fick jag nöja mig med en envis fluga som surrade runt på chefens rum haha.
      Nu håller vi tummarna för att värmen håller i sig =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Vad söt hon är :). Klart snön ska bort snabbt, det räcker nu!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu räcker det verkligen. Man blir så glad och full av energi när solen lyser just nu, och det är vi många som behöver efter en lång vinter och lite influensa på det.
      Kram Annica

      Radera