fredag 30 mars 2012

Vårsådd

Lite dålig uppdatering här i bloggen, är lite fullt upp med jobb, läxor och annat smått och gott. Maken jobbar em så alla kvällsaktiviteter ligger på mig.

Igår hann jag med lite födelsedagsfirande, min ena moster fyllde 69 år ❤. Mumsig tårta och lite småplant fick jag med mig.

Så nu har min samling med vårsådd utökats. Persilja, gräslök, physalis, tomat, chili och paprika står där i små krukor än så länge. Symaskinsbordet får agera plantbord tills det är dags att ställa ut plantorna.

♥ KRaM aNNiCa ♥

Det växer så det knakar =)

4 kommentarer:

  1. Är så mkt godare att äta grönsaker man odlat själv :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det. Hoppas bara på att jag hinner skörda i år, förra gången jag fick plant av moster så hann det bara bli två små paprikor. Hade varit bra om vi haft ett litet växthus, men nu har vi inte det.
      Kram Annica

      Radera
  2. Det är så mysigt att se de gröna små stronkarna kämpa sig upp genom jordtäcket och sedan växa sig och bli stor och kraftig. Vilken enorm kraft naturen har!
    Kram Yvette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite läckert. Lillen är väldigt impad av gräslöken som trots att de är 1 cm hög och tunna som hårstrån håller på att tippa hela jordtäcket över kanten =)
      Kram Annica

      Radera