lördag 3 mars 2012

Sjukstuga

Planteringsbordet för bo kvar inne i uterummet ett tag till, men snart kan det flytta ut på gården igen.

Här hemma har vi en drös ynkliga barn, den ene mer snörvlig än den andre. Äldsta sonen hade fullt sjå att ta sig hem med bussen igår kväll, han hade nästan 40 graders feber när vi väl fick in han i huset ♥

Så idag blir det inte många knop för kidsen, inte för att alla av dem är speciellt aktiv i andra fall heller. Själv far jag fram som en virvelvind i vanlig ordning, mycket som ska hinnas med på helgerna speciellt när jag har långa dagar på jobbet just nu.

Passar på att ta mig en liten kaffepaus i uterummet just nu, där solen flödar in och värmer så skönt. Som jag har längtat efter att kunna ha dörren till uterummet öppet om dagarna och kunna sitta där ute och njuta av ljuset och värmen ♥




Vintern håller ännu sitt sista lilla grepp om vår trädgård, men i uterummet är det bara soligt och vår ♥

♥ KRaM aNNiCa ♥






6 kommentarer:

  1. Hoppas pojkarna kryar på sig snart och att de inte smittar ner er andra!
    Vad underbart solen skiner in i uterummet, måste vara härligt att sitta där i värmen =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är redan piggare, men vi är väl alla mer eller mindre hängiga. Men det ger nog med sig snart. Har ni klarat er från alla baciller?
      Mmm jag är som en orm som ålar ut på klippan när solen kommer fram, älskar både uterummet och värme =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Men vilket vackert rum!!! Blir inte så lite avis kan jag säga.
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica! Just detta rum kan du gärna vara lite avis på, husets klart bästa rum =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Måste vara underbart med ett sådant uterum, jag skulle nog antagligen bosätta mig därute. Är ju som att vara utomhus fast man är inne =)
    Vacker tapet, är det möjligtvis en Duro? Har för mig jag sett den i deras sortiment.
    Krya på er därhemma i sjukstugan!
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt Greta, tapeten kommer från Duro. Vi hade beslutsångest när vi skulle rusta uterummet så vi köpte två olika tapeter, en mörk och denna ljusa. Valde den ljusa som tur är, tror inte den mörka hade gjort sig bra därute. Den tapeten hamnade istället i mellansonens rum och där passar den perfekt=)
      Tack, vi gör vårt bästa för att bli pigga igen.
      Kram Annica

      Radera