torsdag 22 mars 2012

Fyra dagars ledighet ♥

Har en snäll chef som givit mig ledigt i dagarna två =)
Fast han ångrade sig nog i efterhand när han insåg att det är prognos rapportering med deadline på fredag. Men eftersom jag är rätt så snäll också får jag nog stå standby här hemma och vara redo att rycka ut.

 Tanken med ledigheten är inte att sova, för jag fick kliva upp samma tid som vanligt då barnen ska iväg till skolan. I stället har jag planer på att få lite saker på våran to-do-list avklarade. Maken har ledig vecka så det passar bra att vi är hemma samtidigt och kan hjälpas åt.

Listan är lång, men jag hoppas vi iaf ska klara av några av sakerna. Saknas lite lister här och var, är några bräder som ska målas, kläder som ska gås igenom och sedan skänkas bort, en TV som ska skjutsas till Erikshjälpen så någon annan kan få nytta av den. Bäddmadrassen och sängramen som blev över när tonåringen fick en ny säng körde maken bort igår så en punkt har vi redan strukit =)

Sedan är det DM i innebandy på lördag och vårt lag anordnar det hela. Så även baka står på schemat och hela lördagen är givetvis vikt åt att jobba på DM.
Tänkte jag skulle testa att baka biskvier i långpanna för att slippa stå och göra dem en och en. Recept kommer senare om de blir bra. Blir nog Ryttarkakor och Snoddas också, enkelt och bra att baka allt i långpanna.

Är väl bara att köra igång då kanske, ingen rast och vila här inte =)


Vackra tulpaner jag köpte häromdagen. Roligt att de var på lök istället för snittblommor. Kan jag plantera dem i trädgården och hoppas de kikar upp nästa vår =)


♥ KRaM aNNiCa ♥ 

4 kommentarer:

  1. Vilka gulliga små tulpaner.
    Hmm skulle inte du behöva vila ut ordentligt istället för att flänga runt på din ledighet?
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog sjutton skulle man behöva några veckor med bara vila. Men det är svårt med tre barn och ett hus.
      Sedan är jag ev den sorten att jag har rätt så svårt att bara göra ingenting.
      Kram Annica

      Radera
  2. Vad bra att ni skänker bort urväxta kläder och överblivna möbler. Alldeles för många människor bara slänger saker de inte längre vill ha fast det inte är något fel på grejerna.
    Biskvier i långpanna låter spännande, blir kula tt höra om de blev goda eller ej.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är viktigt att någon mer behövande kan överta våra kläder och möbler. Finns fler än man tror här i Sverige som inte har råd att köpa någonting =(
      Biskvierna blev underbara, recept och bilder kommer i början av veckan.
      Kram Annica

      Radera