söndag 11 mars 2012

FAKTUM Väggskåp från IKEA

Ibland är jag världens mest veliga människa, men jag hade ju förhoppningar om att hitta ett fint begagnat skåp som jag kunde måla vitt och ha i köket. Men snart orkar jag inte vänta längre...tror jag är tillbaka på alternativ ett igen...nämligen ett väggskåp från IKEA med vitrinluckor på. 

IKEA har två luckor som passar konceptet, Lidingö och Ståt, men både jag och maken är överrens om att Ståt är snyggare. Vi har inte dessa luckor i resten av köket, men den vitrindörr som hör till vårt kök (Ädel) är allt annat än snygg och färgen är densamma. Dessutom kommer skåpet att sitta fem meter från resten av köket så jag tror ingen märker någon skillnad. 

Det blir ett 60*92 skåp med två dörrar och en ekskiva ovanpå. Tänk om kaffemaskinen och frukosttv:n äntligen kunde få flytta till sin planerade plats i köket =)

Men som sagt var är jag velig, så ingenting är klart förren skåpet är på plats.
FAKTUM Väggskåp med 2 vitrindörrar IKEA Flyttbara hyllplan; anpassa avstånd efter ditt förvaringsbehov. Stommens konstruktion är rejäl; 18 mm tjocklek.

FAKTUM Väggskåp med 2 vitrindörrar IKEA Flyttbara hyllplan; anpassa avstånd efter ditt förvaringsbehov. Stommens konstruktion är rejäl; 18 mm tjocklek.
FAKTUM Väggskåp med 2 vitrindörrar - Lidingö Off-white, 60x92 cm, 1 504 kr samt Ståt off-white 60x92 cm, 1 194 kr, Väggskåp med 2 vitrindörrar

♥ KRaM aNNiCa ♥ 

8 kommentarer:

  1. Båda är snygga och de kommer att passa perfekt till resten av köket!
    Kram Bea

    SvaraRadera
  2. Tack Bea, det tror jag med. Återstår bara tt se om det blir någon av dessa skåp eller något helt annat.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Vad du än väljer så kommer det bli bra! Är ni pigga och krya igen?
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nu är vi på benen allihop...men helt kry är vi inte.
      Kram Annica

      Radera
  4. Ståt är finare än Lidingö :). Frukost TV, det har ni längtat länge efter va?
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtat väldigt länge, men tyvärr måste vi ju ha en dekoder samt betala för kanalerna på var och en av våra TV, så det får nog endast bli "bond TV" i köket =)
      Kram Annica

      Radera
  5. Båda är jättefina tycker jag och det är något som jag skulle kunna tänka mig att sätta in i en liten köksvrå hemma hos oss som behöver en rejäl upprustning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de. Minns hur vårt kök såg ut innan rust, oj vilken känsla att helt plötsligt ha ett nytt och fräscht kök. Ska ta och kika in hos dig och se hur ni har det =)
      Kram Annica

      Radera