söndag 12 februari 2012

Pojken som slutade gråta är äntligen beställd

Först när jag skulle beställa den så hade den inte släppts till försäljning ännu och sedan har jag haft fullt upp med kalasande och jobb...men nu så är den äntligen beställd. Boken heter Pojken som slutade gråta och är en fristående uppföljare till en av de bättre böcker jag läst, Flickan med snö i håret. Så nu väntar jag med spänning på att boken ska dyka upp på Hemmakväll så jag kan hämta ut den och sedan är det sträckläsning som gäller.

Kanske vore bra om jag inte hämtade den förren till nästa helg då jag ska in och operera handen om en vecka och blir hemma från jobbet i minst två dagar, kan vara bra att ha något att spendera tiden på när handen ändå måste vila. Är lite jobbigt att det är höger hand de ska in och karva i, hade ju underlättat om det vore vänster hand.


Pyroman sätter skräck i Hagfors invånare


En mörk augustikväll kommer ett larm till Hagfors räddningstjänst: en villa står i brand. När journalisten Magdalena Hansson kommer till platsen har huset nästan helt brunnit ner, väggarna har rasat och svart rök pulserar från de förstörda fönstren. Dagen därpå avlider en fyrtiotreårig kvinna av skadorna hon ådrog sig i branden.
Några dagar senare brinner nästa hus. Och sedan ytterligare ett. Hagforspolisen står inför en av sina största utmaningar medan den lilla värmländska staden lever i skräck.
Magdalena Hansson dras in allt mer i jakten på seriepyromanen och till slut är hennes engagemang djupt personligt. Och mycket riskabelt. 
Bild och text lånad från Adlibris.se

Ta även och kika in i Ninni Schulmans blogg Dagarna

♥ KRaM aNNiCa ♥ 

8 kommentarer:

  1. Bättre sent än aldrig :). Väntar med spänning på din recension, så jag vet om jag ska beställa den eller inte.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver förhoppningsvis inte vänta så länge för boken är på väg till min brevlåda nu =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Varför ska du operera handen förresten?
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen större fara med min hand egentligen, har två senskidor som läker vätska och det har bildats en knöl. Den är helt ofarlig men den är i vägen och gör ont när jag stöter i den för jämnan.
      Kram Annica

      Radera
  3. Låter som två spännande böcker, tror jag också måste slå till. Hoppas det inte är något allvarligt med handen och att operationen går bra.
    Kramar Helena S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena, du ska absolut slå till. Jag har visserligen inte läst tvåan, men de som gjort det säger att den är nästan lika bra som ettan =)
      Tack, det är ingen fara med mig, jag är mest orolig för hur mycket inverkan operationen har på min hand de första dagarna. Att vara still är inte min starka sida haha
      Kram Annica

      Radera
  4. Hur ska du kunna hålla dig?!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det kan man fundera. Fick den faktiskt igår men jag läser just nu Hjorth Rosenfeldt - DEt fördolda så jag ska försöka dra ut på den hela helgen så jag kan kasta mig över Pojken som slutade gråta på måndag =)
      Kram Annica

      Radera