tisdag 14 februari 2012

KVISSLE - en ny serie för arbetsplatsen från IKEA


Hittade en perfekt serie till mitt framtida datorbord (när jag målat om symaskinsbordet ska det få flytta in i sovrummet och bli ett datorbord). Vitt, stramt och allmänt snyggt, ännu läckrare blir det med det bruna korklocken som bryter av.  

Den nya serien, KVISSLE, design Eva Lilja Löwenhielm, innehåller all tänkbar funktion och bjuder på stilig form för arbetsplatsen. KVISSLE serien finns än så länge i vitt, men vi kan hoppas att få se den i fler färger så småningom. 

En personlig favorit blev direkt  KVISSLE sladdförvaringslåda för 99 kr,  som har ett hål på varje sida. På så sätt kan du ha alla prylar inkopplade och fortfarande ha ett prydligt skrivbord. Är det någonting jag ogillar så är det alla sladdar som löper härsan och tvärsan över golv, bord och fönsterbrädor. Ska nog ta och ladda upp med några av dessa sladdförvaringslådor och placera ut dem på de ställen i huset vi har flest sladdar. 

Men först måste målarlusten ramla över mig igen så jag får bordet färdigt. Har ju dessutom med min mammas hjälp kommit över en String hylla som även den ska målas vit...sen så.... =)

KVISSLE förvaring för skrivtillbehör 99 kr, tidningshylla 149 kr, brevkorg 199 kr, tidskriftsamlare 99 kr/2 st, låda med lock 129 kr/4 st, sladdförvaring låda 99 kr, bokstöd 49 kr/2 st.


KVISSLE förvaringslådor rymmer det mesta av skrivbordets små grejor och tillbehör; gem, visitkort, knappar och kvitton, låda med lock 129 kr/4 st.


 KVISSLE sladdförvaringslåda 99 kr, har ett hål på varje sida. På så sätt kan du ha alla prylar inkopplade och fortfarande ha ett prydligt skrivbord.

Alla bilderna är lånade från IKEAs inspirationsblogg Livet Hemma



♥ KRaM aNNiCa ♥ 

8 kommentarer:

  1. Snygg och funktionell och dessutom till ett bra pris...IKEA i ett nötskal =)
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är IKEA bra. Jag tycker de får ta oförtjänt mycket skit många gånger. Hoppas du får en trevlig helg!
      Kram Annica

      Radera
  2. Härlig serie. Skulle även jag behöva en av dessa i varje rum . Vet du??? Jag har skaffat Bloglovin, och lagt till dig...bättre sent än aldrig. Nu kan jag lättare följa dig i min mobil i appen på alla mina resor =)
    Hoppas även du haft en underbar Alla ♥ Dag!!!
    Kraaaaaaaam A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna-Lena, inte en dag försent...du har en sån fin mobil så du ska absolut fylla den med alla bra appar som finns...och givetvis med min blogg =)
      Annars kan du ju ta mig med på dina resor hihi.
      Kram Annica

      Radera
    2. Klart du får följa med =). Nästa resa går till Paris, på måndag. Pack your bags girl ♥
      Kram A-L

      Radera
    3. Attans, jag som har tid för operation imon =(. Paris hade jag gärna följt med till. Men du får maila mig och berätta alla underbara saker du har för dig. Hoppas du får en riktigt trevlig resa nu ♥
      Kram Annica

      Radera
  3. Du kommer bli tvungen att skaffa dig ett större datorbord om du ska få plats med allt, å för att få plats med ett större bord måste du skaffa ett större rum. Då måste du bygga ut...blir dyrt det här =)
    Kram och God Natt frånIngela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingela, risken finns...men säg inget så maken hör det hihi
      Kram Annica

      Radera