lördag 11 februari 2012

Inte utan min kaffemaskin

När man är så här extremt trött blir det inte mycket gjort om man inte får kaffe i kroppen, efter två underbart goda Zoegas Intenzo från vår Nescafé Dolce Gusto Piccolo är jag nu redo att ta tag i städning, tvätt och bakning. Ska börja med tonåringens rum, bäst att passa på att städa undan lite när han är på vift. Brukar hitta en och annan strumpa under sängen vars kompis är tvättad sedan länge tillbaka.

I vår lilla kaffehörna står vår Nescafé Dolce Gusto Piccolo och bara väntar på att  få vara till lags ♥
På kvällen är det istället en god kopp Kusmi Tea som gäller


♥ KRaM aNNiCa ♥

10 kommentarer:

  1. Haha har en drös sånna strumpor jag med.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevlig Alla ♥ DAg på dig!!!
      Kram Ingela

      Radera
  2. De är riktigt vassa just den där kaffemaskinen. Jag måste säga att kaffehörnet ser väldigt mysigt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erik, man får göra vad man kan med det man har. Jag gillar också kaffemaskinen, den känns lite kaxig i sin pingvinutrustning =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Är ingen kaffemänniska, men Kusmi te är gott. Vad fint kök ni har och kaffemaskinen är ju asfräck :)
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Ja, visst är Kusmi Tea gott, mina favoriter är nog St Petersburg och Anastasia.
      Kram Annica

      Radera
    2. De är goda, men mina favoriter är Prince Wladimir och Troika. Men det är ju rätt så dyrt så man jag brukar lyxa till på helgerna.
      Kram Eva

      Radera
    3. Jag har inte testa dina favoriter, måste ta och köpa dem nästa gång jag passerar en butik som säljer Kusmi. Visst är det härligt att ha något gott att lyxa till med på helgen =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Mysig liten hörna :). Är ni nöjda med Piccolon? Är ute efter en liten och smidig kaffemaskin. Ska kika vidare i din blogg nu, många fina bilder!
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin, vad kul att du kikade förbi och att du tycker om mina bilder trots att jag inte är någon mästerfotograf hihi. Jag är jättenöjd med kaffemaskinen och tycker verkligen den är liten och smidig. Men är ni många som ska använda den kanske ni ska satsa på en maskin med större vattenbehållare. Hos oss är det bara jag som dricker kaffe och tonåringen gör varm choklad och då räcker den hur bra som helst. Lycka till med ditt inköp av kaffemaskin!
      Kram Annica

      Radera