lördag 4 februari 2012

Husqvarna trampsymaskin


Nu Ingela, ska du slippa vara nyfiken längre...för här kommer bilder på mitt kap från i torsdags.

Har länge önskat mig en gammal trampsymaskin, och så äntligen sprang jag på denna gamla Husqvarna från 30-talet för 75 kr...LYCKA!!!!
Ännu gladare blev jag när maken faktiskt gillade mitt inköp, trodde han skulle muttra lite surt om alla mina ideer som jag har, men han blev som ett litet barn som återupplevde sin barndom =)

Nu ska den målas vit och sedan kommer den att få flytta in i sovrummet och såsmåningom agera datorbord =)





Kärlek vid första ögonkastet mellan mig och denna vackra Husqvarna från 30-talet ♥


♥ KRaM aNNiCa ♥
 

8 kommentarer:

  1. Åh, vad fin. Förstår att du är nöjd med ditt fynd:). Får själv flashbacks från min barndom, fanns en liknande symaskin hos farmor.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att många får barndomsminnen när de ser en trampsymaskin, själv kan jag inte minnas att jag sett någon i min barndom. Men jag är lika lycklig ägare iaf =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Den var fin! Blev sugen att köpa en lika fin att pryda allrummet med.
    Kram Yvette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yvette, det tycker jag absolut du ska göra, de är så vackra =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Underbar gammal symaskin! Har precis hittat till din blogg, har lagt till dig på Bloglovin och ser fram emot att följa dig framöver.
    Kram Annica (extra roligt att vi dessutom har samma förnamn)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vilket fint namn du har =). Välkommen till mig, hoppas du ska gilla det du ser =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Vet att jag läst tidigare var ni köpt den snygga skinnväskan, har försökt letat men jag hittar inte inlägget. Så snälla tala om var, för den är verkligen urläcker! Symaskinen är ursnugg den med :)
    Kram Jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jonna, väskan har vi köpt i Marrakech i januari förra året. Visst är den snygg, både jag och maken föll för den och det händer inte ofta att vi gillar samma saker =)
      Kram Annica

      Radera