måndag 27 februari 2012

Hjärta av trä och datorstrul



Att blogga enbart med mobilen suger, ingenting hamnar där det ska och bilderna kan jag inte bestämma ordningen på och hastigheten på uppkopplingen ska vi inte ens prata om.

Jag vill ha en egen dator, en alldeles egen fin liten vit laptop. Som bara är min och ingen annan får röra. För alla datorer man släpper lös kidsen på är snorfulla med virus och Gud vet vad. I-lands problem så det heter duga, jag vet. Men likt förbaskat är det både frustrerande och jobbigt att inte ha en dator att lita på. Är väl lika bra att sluta reta upp sig och blogga vidare i tysthet på min iPhone. 

För att prata om något roligare än datorstrul så var ju jag och lillen till Köpis i fredags och förutom lite kläder till sönerna så gjorde jag några bra fynd =)

Har letat efter ett stort vitt trähjärta att sätta på väggen ett bra tag nu, så det var ren glädje när jag fann det. (är bra sugen att köpa ett i den andra storleken också, men jag vet inte om maken och barnen överlever fler av mina idéer just nu hihi)
Hittade även en fin träbricka, lite "goda" doftljus och en ny handväska, så det var en lyckosam shoppingtur.

Nu ska jag försöka hålla mig vaken en hel timme till, för tonåringen ska hämtas på Resecentrum klockan 12. Vet inte riktigt hur det ska gå till, men jag får hitta på nåt *gäsp*

 ♥ KRaM aNNiCa ♥


Börjar bli lite trångt på sovrumsväggen nu, tavellisten rymmer både  de svarta bokstäverna (åja, inte riktigt, men med E:et lite på sniskan så gick det) samt alla de tre stora porträtterna av våra söner.
Vad passar bättre än att placera ett stort hjärta på väggen, för vi älskar ju både vårt hem och våra barn ♥

4 kommentarer:

  1. Haha har de fått nog? De saknar nog bara smak ;) Fick du nå sömn tillslut?
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de börjar nog tycka att måttet är rågat nu. Och smaken är ju som baken som bekant =)
      Sömnen var det dåligt med, blev en liten (6 mil) tripp mitt i natten istället. Men i natt så!!!
      Har ni bokat resan? Måste vara skönt att ha något att se fram emot =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Vi lever i ett I-land så då måste vi få reta upp oss på saker som är I-landsproblem, sedan kan det vara bagateller mot för att vara utan mat och husrum.
    Visst är det jobbigt att barnen har sportlov medans man måste gå till jobbet själv, vi borde införa sportlov för alla!!! (ännu ett I-landsproblem hihi)
    Kram Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sportlov för alla...var skriver man på????
      Jo, men visst är det väl så, vi kan ju bara relatera till våra egna liv och vi bor ju i ett samhälle där vi förväntas använda dator till precis allt. Och då blir det jobbigt när det inte funkar som det ska.
      Kram Annica

      Radera