lördag 11 februari 2012

Grubblerier

Har varit en betydligt lugnare vecka på jobbet denna vecka jämfört med de tidigare, men oj vad trött jag är. Jag kände mig visserligen trött och sliten redan när vi jobbade som värst, men nu i veckan slog det till ordentligt.
De två senaste dagarna på jobbet bestod mestadels av flytt, packa kartonger, märka kartonger, rulla tummar i väntan på att de kom och  bar upp alla mina kartonger, packa upp det viktigaste för att sedan packa ner allt igen. Dags att byta skrivbord, gamla skrivbordet bars ut, nya bars in, packade upp lite grann igen, sedan bars de gamla bokhyllorna ut och när jag lämnade jobbet i fredags hade de nya hyllorna inte kommit in. Så på måndag bor jag fortfarande i flyttkartonger =(

Måste få säga att jag är imponerad av den gigantiska flytt vi just nu genomför, tror inte det är någon som kommer att ha kvar sitt gamla rum och då har vi ändå 8 våningar med kontor. Men snart är alla på sin rätta plats även om det fortfarande är lite bord och hyllor som ska byta rum. Och killarna som sköter flytten är så glada och positiva trots att de slitit hundgöra i flera veckor nu, trånga hissar och saker överallt underlättar ju inte direkt deras jobb.

Så bloggen har fått stå åt sidan i all min trötthet, kunde jag styra över mitt eget liv skulle jag sova redan vid 22-tiden på kvällen varje kväll. Men tonåringarna i huset gör det lite svårt för föräldrarna att få den sömn de vill ha. Dessutom har jag lite saker jag grubblar över, sånt jag tänkt på en längre tid men som nu verkligen känns relevant att ta tag i. Sånt sliter också på kroppen och humöret.

Nu ska jag iaf snart ta tag i bakningen inför morgondagens fikaförsäljning på lillens innebandymatch.

Bjuder på en inspirationsbild lånad från Classic Style in the City.
Är så snyggt med det vita, gamla, nötta tillsammans med de vackra korallerna  ♥
♥ KRaM aNNiCa ♥ 

8 kommentarer:

  1. Aldrig kul att gå omkring och grubbla, men följ din magkänslan det brukar bli rätt.
    Håller med om att bilden är helt underbar. Och efter att ha följt din blogg ett bra tag så har jag sett att även ni har ett underbart vackert hem! Lycka till med dina grubblerier!
    Kram Yvette

    SvaraRadera
  2. Hej Yvette, vad roligt att du lämnar kommentarer lite då och då. Alltid kul att få ett namn bakom besöksstatistiken =). Tack för de fina orden, det värmer ♥. Ska försöka följa min magkänsla, bara den bestämmer sig någongång =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Kändes som om du nästan bestämt dig, håller med Yvette att du ska följa din magkänsla. Vad har du bakat för gott idag då?
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, men jag vacklar i mitt beslut. Är väl lite dagsformen som styr och lite annat också.
      Det blev chokladbiskvier och Snoddas *mums*
      Kraaaaam Annica

      Radera
  4. You have a really lovely home and that is a nice picture :)
    Hope you have a nice evening.
    //anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Anna! I'm glad you left a comment =)
      Many hugs from Annica

      Radera
  5. Fin bild tycker jag, snyggt med korallerna,

    Kram från Tini Tut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, korallerna är verkligen vacker!
      Kikade in i din blogg och fick mig ett gott skratt på en gång, ditt inlägg om Louboutin till alla var verkligen något extra =)
      Kram Annica

      Radera