lördag 18 februari 2012

Färgklick i vardagen



Jag älskar skåp i alla dess färger och former, men har ingenstans att placera dem. Men att titta och drömma kan man göra, så dessa vackra skåp från Stockholm Bombay Project åker raka vägen in på min Drömma lista ♥

Karolina - grundare av Stockholm Bombay Project
Bild lånad från Stockholm Bombay Project




Karolina Danielsson startade Stockholm Bombay Project 2010, sprunget ur kreativ skaparlust och en växande nyfikenhet på omvärlden. Hon säger:
Min uppväxt i en kreativ familj med mycket handarbete har självklart format mig och utgjort grunden till min passion för färg, form och skapande. Att kunna skapa nytt av gammalt - kombinationen av tradition och samtid sida vid sida är något som jag brinner för. Ibland kan det räcka att bara ge föremålen en ny miljö. 
Jag är utbildad inom konst, inredning och floristik och ser nu det här som ett naturligt steg att sammanföra all min tidigare erfarenhet och starta en spännande resa med Stockholm Bombay.

Underbara färger, ett skåp man blir glad av ♥
Bild lånad från Stockholm Bombay Project


Så vackra att man bara vill ha dem alla!!! Kika in hos Stockholm Bombay Project  och dröm du med. Där finns också massor av kuddar, överkast, sittpuffar och knoppar i alla möjliga sköna färger, 

Färgsprakande myller av kuddar i massor av färger och mönster.
Bild lånad från Stockholm Bombay Project

Avslutar med ännu ett vackert skåp...

Ett smaragdgrönt skåp med två stora glasdörrar och tre lådor ♥
Bild lånad från Stockholm Bombay Project

♥ KRaM aNNiCa ♥ 






10 kommentarer:

  1. Vilka underbara färger, man blir så glad och positiv av dessa bilder. Vill också ha...
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Carin, det vill vi nog allihopa =). För positiv energi kan man aldrig få för mycket av!
      Kram Annica

      Radera
  2. Åhhh jag tror jag är kär...om man nu kan vara det i en möbel?! Det turkosa skåpet med målade luckor skulle jag så gärna vilja ha!!!
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man kan vara kär i en sak. Blir lite svårare att få kärleken besvarad bara hihi. Ja, visst är skåpet vackert ♥
      Kram Annica

      Radera
  3. Dejliga =). Hoppas du får en trevlig lördagkväll!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en helt underbar lördagskväll, hoppas ni hade detsamma =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Ja tack, jag kan behöva en färgklick i vardagen just nu =). Känns lite grått och trist efter en lång vinter.
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men snart så kommer våren och sommaren...HÅLL UT!!!
      Kram Annica

      Radera
  5. Vilka vackra skåp! Önskar jag var modig nog att ha ett, för de är fruktansvärt läcker.
    Kanske ska satsa på en klatschig kudde istället =)
    Kram Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ida, jag förstår precis vad du menar. Jag är lika feg själv. Men plocka gärna in en färgglad kudde eller två så blir det nog bra =)
      Kram Annica

      Radera