torsdag 2 februari 2012

D-Link Boxee Box



Själv är jag helt född utan elektronikgener, älskar visserligen min iPhone men det är nog också max vad jag klarar av att hantera. Så när maken huxflux fick för sig att han skulle köpa en Boxee Box såg jag ut som en fågelholk...har aldrig hört talas om Boxee.

Men nu står den där i vardagsrummet och för min del funkar det bra för den är liten och snygg och syns knappt där den står. Extra plus i kanten för nytänkandet i form av att ett av hörnen på kuben är avkapad, så nu står den liksom lite kaxigt på sniskan, sånt gillar jag. Det är nästan viktigare för min del, att sakerna är snygg alltså...för ska de iaf stå där och ta plats får de baske mig pryda sin plats också =)

Nu återstår det för maken att lära mig att hantera den också, är ungefär lika lätt som att lära en flodhäst att cykla enhjuling =(

Och för alla som precis som jag aldrig hört talas om en Boxee Box kan jag berätta att det är en mediaspelare som man kopplar upp på sitt nätverk hemma och sedan kan streama film eller musik till TVn. Man kan ju också använda den som en liten dator då baksidan av fjärrkontrollen är ett tangentbord. Man kan även ladda hem en app till sin iPhone eller Android och använda sin smartphone till att styra enheten.

Själv har jag också köpt en liten (kanske helt fel ord med tanke på hur tung den var) present till mig själv. Någonting jag velat ha länge men aldrig sprungit på och nu bara stod den där ♥. Mer om det en annan dag för åbäket ligger kvar i bakluckan då både maken och äldste sonen är på vift.

Bilder lånade från IDG


♥ KRaM aNNiCa ♥
 


3 kommentarer:

  1. I pay a quick visit every day some websites and websites to read articles, but this webpage gives quality based writing.
    Also see my web page - New Discount Vouchers from US Stores

    SvaraRadera
  2. Vad är det med män och elektronik :). Jag är nog själv åt flodhädt på enhjulinghållet haha. Men åh berätta, vad är det du har köpt? Nyfiken som bara den ju :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Wow, läcker. Har inte heller hört talas om den. Men jag ska tipsa mannen i huset om den :)
    Kram Greta

    SvaraRadera