lördag 14 januari 2012

Undrar vad jag ska ta mig för denna underbara lördag?

En helt oskriven helg framför mig, inga måsten eller krav...LOVE IT!

Men någonting måste jag ju ta mig för, kan ju inte sitta här och häcka framför datorn i två dagar heller (även om det känns grymt lockande). Fast bor man i ett hus med fem personer finns det alltid att göra, sängkläder som ska tvättas, saker som ska plockas fram eller stuvas undan, rum som ska dammsugas och skuras och denna helg ska ju faktiskt granen plockas ner. Så någon lugn och ro framför datorn kan jag nog fetglömma =)

Hittade bilden nedan på IKEA Livet Hemma och jag bara ÄLSKAR bilder på smarta förvaringar. Jag vill ha rena ytor och var sak på sin plats, men det funkar inte riktigt så i vårt hus då jag är ensam om att gilla sånt. Men drömma får man ju göra.

Och det påminner mig ännu en gång om att vi bara MÅSTE ta tag i att bygga om våra förråd samt skrubben till våren/sommaren. Livet skulle bli så mycket lättare om saker hade en naturlig plats att bo på, inte bara tryckas/pressas/stuvas/kastas in i ett förråd för det är så stökigt och fullt att det inte ens går att kliva in. 

En stor kopp härligt Zoega Intenzo innan jag kavlar upp ärmarna och beger mig ut i ett av de stökiga förråden för att plocka fram jullådorna.

Massor av tips på förvaring finner du hos IKEA samt på deras blogg Livet Hemma, där denna bild är lånad från.
♥ KRaM aNNiCa ♥

1 kommentar:

  1. Jag hoppas du passade på att njuta av en lördag utan måsten!
    Kram Ingela

    SvaraRadera