måndag 12 december 2011

Vårt vardagsrum

Jag fick en fråga för ett bra tag sedan hur vårt hus såg ut innan rusten, och det var ingen rolig historia vill jag lova. Tänkte jag skulle guida er genom rum för rum ett tag framöver, lite då och då när jag får tid över.

När vi köpte huset i mitten av november 2006 började vi rusta vardagsrummet och de fyra sovrummen omedelbart, passade perfekt då vi hade radhuset kvar 1,5 månad efter att vi fått nyckeln till huset. Så med andra ord är vårt vardagsrum inte nyrustat utan 5 år gammalt vid det här laget.

Fondtapeten som jag verkligen älskade för fem år sedan skulle jag aldrig välja idag, men så är jag ju fem år äldre också. Idag skulle jag valt en enfärgad tapet eller kanske en trävägg. Fondtapeten var rätt så dyr och vi var rätt så malliga över att ha den i vårt vardagsrum, men alla förstod liksom inte idén med fondväggar. Vår tidigare granne kikade in på ett besök precis när vi tapetserat färdigt (vilket inte var det lättaste då tapeten som satt på väggen var målad med en glansig plastfärg vilket gjorde att vår nya tapet liksom bara gled av - fick riva loss alla gamla vårder och spackla om) och säger "vad fint det kommer att bli när ni fått upp tapeten på den fjärde väggen också", han trodde nämligen att det var den gamla tapeten som vi skulle tapetsera över haha.

Efter (om man nu kan kalla det efter när det är 5 år sedan vi rustade):

Har pyntat alldelens lagomt mycket i vardagsrummet, två röda plädar, två kuddar, två amaryllisar och en adventsljusstake får räcka
Har tyvärr blivit sotränder på väggen efter värmeljusen.
Den vita kronan står i uterummet, men den fick slinka med i kollaget ändå
Före:
Så här såg vardagsrummet ut när vi köpte huset *hua*, syns inte på bilden men det satt någon typ av garntapet på väggen som var målad vit...hade ett helskotta att få bort den.

2 kommentarer:

  1. Tycker tapeten är vacker, den passar bra med den vita soffan. Fina kuddfodral har ni också.
    Kram Greta

    SvaraRadera
  2. Sluta nu, det är ju jättefint. Vill du inte ha den, ta ner den och skicka den till mig ;)
    Kram Ingela

    SvaraRadera