lördag 3 december 2011

Söt halmbock och dåligt väder

Fick syn på denna lilla söta halmbock på Icas hemsida nyss, hoppas den finns kvar på Ica Maxi nästa gång jag åker dit. Den finns i två storlekar, den minsta är 30 cm hög och kostar 59 kr och den stora är 50 cm hög och kostar 99 kr. Den minsta var klart sötast för den är så där knubbig och go =)

Tyckte det blårutiga bandet gjorde sig så bra på den vita bocken, normalt sett är det ju alltid röda band.

Ett annat alternativ för den pyssliga sorten är att ta en helt vanlig halmbock och spraya den vit. Men för oss latmaskar är det bara att traska ut i regnblasket och köpa oss en färdigmålad rackare!

Apropå skitväder, var till Gävle och vände tidigare idag och det var ingen rolig historia...spöregn och noll i sikt...bilarna kröp fram på motorvägen. Tog hårt på mina stressade nerver vill jag lova, jag gillar fri sikt, hög musik och plattan i botten.

Tidigare idag trotsade jag regnet och mina fobier för skogen, invigde mina gummistövlar och traskade rätt ut i "storskogen" på andra sidan vägen. Var regnet som var jobbigast, för skogen ogillar jag bara på sommaren då de läbbiga insekterna härjar fritt, och eftersom skogen är deras hem så låter jag bli att hälsa på. Men jag antar att de flesta småkryp är döda eller iaf i dvala denna årstid så då kan jag härja fritt i skogen ist =). Det har varit skogshuggare i skogen och röjt en massa, så jag passade på att tjuva lite granris från slyet de sågat ner, så nu är det pyntat med granris på vår gård.

Nu får det baske mig komma snö så vi slipper detta elände!

Halmbock


Halmbock
Vita halmbockar från Ica Maxi 59 kr resp. 99 kr

1 kommentar:

  1. Väldigt fin, kanske måste ta en sväng till Maxi jag med även fast jag är en trogen Coop kund. Hoppas du haft en trevlig lördagskväll trots det trista vädret.
    Kram Ingela

    SvaraRadera