torsdag 29 december 2011

Ninni Shulman - Flickan med snö i håret

Lallar omkring här hemma och gör precis ingenting, har jobbat en timme eller två men annars bara slappar jag. Ska ta tag i tvätthögen alldeles strax, ska bara samla tillräckligt med kraft.

Lillen har kommit hem så nu är alla på sin rätta plats igen. Tyvärr gick de inte till slutspel, de förlorade sista matchen och blev trea i sitt gruppspel. Men de har slitit hårt och kämpat väl och det är det som räknas. Roligt har de haft också =)

Tänkte tipsa om en helt suverän bok som jag sträckläste här efter jul. Det är sällan man hittar ett sånt här guldkorn och det är jättejobbigt när boken tar slut för man vill ju bara ha mer. Boken heter Flickan med snö i håret och är Ninni Schulmans debutroman. Nu går jag bara och väntar på hennes uppföljare Pojken som slutade gråta, den kommer i januari. 

Flickan med snö i håret ligger just nu tvåa på Adlibris Topp 100 Pocket, 42 kr, bara att slå till!



Alla bilderna är lånade från Ninni Schulmans blogg  Dagarna

13 kommentarer:

  1. Låter som en köpvärd bok, fick presentkort på Bokia i julklapp.
    /Malin

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg när jag letade böcker på Adlibris. Boken är nu hemklickad:). Fin blogg du har.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna! Och hoppas du blev nöjd med boken.
      Kram Annica

      Radera
  3. Den boken måste jag beställa, kan vara dags att ladda upp med lite pocketböcker inför resan till fjällerna :)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingela, hur tyckte du boken var?
      Kram Annica

      Radera
  4. Tack för tipset, klickade hem boken efter att ha hittat din blogglänk hos Adlibris. Sträckläste den även jag. Ska kika runt i din blogg och se om du har några fler bra boktips.
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva, vad kul att du hittade hit till mig :). Hoppas du fick fler tips!
      Kram Annica

      Radera
  5. Hittade denna underbara bok tack vare ditt tips :)
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva-Lena, vad roligt att du fick en stunds bra läsning tack vare mig :)
      Kram Annica

      Radera
  6. Köpte böckerna efter att ha läst ditt inlägg. Är klar med första redan efter ett dygn, boken går ju knappt att lägga ifrån sig. Har du läst tvåan?
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elisabeth, vad roligt att du följde mitt tips :). Nej, jag har inte läst tvåan, hur var den?
      Kram Annica

      Radera
  7. Har precis läst boken, tack för tipset...den var verkligen hur bra som helst!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jonna, vad kul att du gillade boken och att du lämnade en kommentar :)
      Kram Annica

      Radera