fredag 16 december 2011

16 December 2011- Julklappsinslagning

Ibland är det allra enklaste också det vackraste.
Bild lånad från Village
En del av oss slår in paketen genast när vi köpt dem, även om det är i oktober. Andra av oss väntar till i sista sekund och slår in alla julklappar på en gång. Oavsett vilken sort du är så kan det vara klurigt att få till inslagningen snyggt. Här kommer några tips på färdiga resultat, så får man lite idéer om hur man skulle kunna göra.

Enkel men ändå vacker inslagning från Village
Det finns ju färdiga kartonger att köpa, både vita och mönstrade, i alla olika former och storlekar. Idag finns också en uppsjö av påsar att använda sig av istället för paket. Det kan också vara snyggt att slå in i cellofanpapper (finns även färdiga cellofanpåsar med förslutning att köpa) och sätta något snyggt band runt.

Ovan finner du ett axplock av alla förslag på paketinslagning som Panduro har på sin hemsida.
Pandurohobby.se under fliken Hitta Inspiration kan du få massor av idéer på paketinslagning där de även visar vilka produkter de använts sig av vid inslagningen.
Det kan även vara skoj att anpassa inslagningen efter personen som ska få paketet, kanske pappa, morfar/farfar, maken eller vem det nu må vara är väldigt intressserade av verktyg. Då passar nedanstående inslagning perfekt. Finns ju många ställen som delar ut måttband i papper gratis, bl.a. IKEA, kanske dags att låna med er några hem =)

Denna bild på en väldigt enkel och rolig inslagning är lånad från Clas Ohlson

Det roliga med detta ämne är att man hittar tips och idéer precis överallt, en del av dem är väldigt simpla och en del väldigt överarbetade men otroligt vackra. Jag har valt att ta med de som är enkel att få till bara genom att titta på bilden och ta till sig inspirationen. De som redan fixar att få till de otroligt vackra kreationerna behöver inte mina tips för de är redan fullproppade med både idéer och otroligt pyssliga av sig.

Tre enkla paketinslagningar med beskrivning från Arla.se
Att slå in flaskor snyggt är rejält svårt, men här kommer två alternativ till inslagning som kanske kan vara till någon hjälp.
Bild lånad från Surprise House
Hos Martha Stewart får man massor av tips och inspiration och handgripliga gör-så-här instruktioner. Perfekt för oss som inte föddes till idésprutor =)

Gå till Martha Stewarts Christmas Workshop och fylls av inspiration
Så här kan jag ju fortsätta hur länge som helst, men det funkar ju inte. Istället avslutar jag med att visa hur mina första inslagna julklappar för i år ser ut.

Första julklapparna för i år inslagen och klar.
Eftersom lillen är ett stort Barcafan så fick han deras loga på sitt paket

4 kommentarer:

  1. Följer din blogg men har aldrig lämnat någon kommentar. Men någon gång ska ju vara den första :). Gillar allt jag ser och extra roligt med din adventskalender.Kanonbra inslagningstips! Ser ut som om du inte behöver någon hjälp med inslagningen, dina klappar är ju görfina!
    Kram Isabell

    SvaraRadera
  2. Nämen, har du besökare som heter Isabell. Då får jag kalla mig Bellan som användes mest när vi röjde runt i tonåren :) hoppas allt är bra med dig Annica och att ni alla får en god jul! En fika i mellandagarna kanske?

    SvaraRadera
  3. Hej Isabell,
    vad kul att du ville lämna en kommentar och att du gillar det du ser, gör det gärna fler gånger =)
    Jag får massor av inspiration av andra bloggar jag läser samt olika tidningar och webbsidor, utifrån det får jag egna idéer. Ibland är det direkta kopior av vad jag sett (varför ändra något som är fulländat?) och ibland är det en mix av olika idéer. Är ju faktiskt så att vi får inspiration från all vår omgivning hela tiden.
    Hoppas dina julklappar blir vackra i år efter att du fått inspiration från mig och andra.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Bellan, om du visste hur ofta jag tänker på dig. Och för mig kommer du alltid vara Bellan hihi. Hos oss är inte livet på topp just nu. Vill jättegärna träffas och fika, vi kan väl höras på fb eller via sms. Saknar dig!
    Massor av julkramar Annica

    SvaraRadera