fredag 18 november 2011

Morfars födelsedag ♥

♥♥♥
Idag skulle min älskade morfar ha fyllt 87 år, men tyvärr gick han bort alldelens för tidigt för snart 3 år sedan. Från att aldrig ha varit allvarligt sjuk eller skröplig hände allt på bara några veckor. Han halkade och slog sig den 19 december 2008, blev sängliggandes pga smärta och stelhet, åkte på lunginflammation av att vara för stilla och sedan brakade det bara utför. Efter tre veckor med allvarliga infektioner på infektionskliniken gav hans kropp upp och den 18 januari 2009 somnade han in. Läkarna hade inte varit med om en människa som trots så allvarliga infektioner levde så länge, men så hade de aldrig förr träffat min morfar. Han var en av de mest envisa människor jag stött på, som aldrig klagade och alltid stretade vidare i gott mod ♥
♥♥♥

Framför detta foto på morfar tänder vi ofta ett ljus, och i kväll kommer det absolut att brinna ett ljus.
Morfar valde att ligga i minneslunden i Ovansjö till vårt stora förtret, vi hade gärna vilja haft en grav att gå till.
Så istället för att åka till kyrkogården och tända ett ljus tänder jag hellre ett här hemma.
Eller så tänder jag två ljus på svärfars grav när vi åker dit, ett till svärfar och ett till morfen ♥
♥♥♥

2 kommentarer: