söndag 27 november 2011

Ja se det snöar

ÄNTLIGEN KOM SNÖN =)

Genast blev det så mycket ljusare och finare ute.

Jag och lillen var ner på Julsöndag på stan, var väl ingen höjdare precis. Då var det regnigt och trist och det enda vi gjorde var att springa i sportaffärer. Skulle ha fikat men lillen tyckte det var för mycket folk överallt så vi åkte hem utan fika. Hittade lite fina saker i ett loppisstånd, men annars kom vi tomhänta hem.

Kom mig äntligen för att åka och hämta nya julgardinerna till köket som legat på posten en vecka nu, har inte hunnit dit de andra dagarna innan de har stängt. Så nu är de på plats, blev så bra så =)

Värmer mig (kanske inte behövs med tanke på att kaminen sprutar ut värme där jag sitter just nu) med lite glögg nu i väntan på steken i ugnen.



Första snöflingorna för denna vinter...helt underbart skönt med lite vitt på backen.
Hittade en gräsklippare under snön som nog inte var lika glad över flingorna från himlen.
Upptäckte när jag tittade på bilderna att maken dragit ur timern på julstjärnorna i uterummet...aja baja!

1 kommentar:

  1. Härligt va? Men du, gräsklipparen vill nog komma in nu!
    Kram Ingela

    SvaraRadera