söndag 9 oktober 2011

Varför är det redan söndag kväll??

Hade verkligen behövt en ledig dag till den här veckan, men det är redan söndag =(

I dag hade lillen sin första innebandymatch, två assist blev det fast han bara tränat innebandy några veckor i sitt liv ♥. Han känns lite osäker på var han ska vara och förväntas göra, men tekniken, snabbheten och spelförståelsen finns där så får han bara några veckor till på sig att träna in sig i laget så kommer det att bli kanon.

Jag minns innebandy som en snäll och lite mesig sport från när jag spelade, är ju rätt så många år sedan och tydligen är det inte spec snällt längre. Jag var alldelens svettig och rädd där jag satt på läktaren och såg dem veva och vifta med klubbor, hacka och slå på varnadras ben samt går riktigt hårt in i närkamper. Men det var tydligen bara jag som tyckte så för de andra ansåg att det var en hyfsat snäll match. Jisses, jag kommer nog bli tvungen att knapra lugnande inför alla matcher framöver =)



Det lilla olivträdet jag köpte i somras har flyttat in i tvättstugan och där är det så varmt och gosigt att den skjuter skott och några oliver börjar växa.
Torktumlaren har kommit på plats och nu ska det upp ett svart underskåp med ekskiva på där olivträdet står just nu.
Dels behöver vi förvaringen och dels vill vi dölja alla fula rör som kommer upp ur golvet.
Är inte lätt att fota tvättpelaren då utrymmet är trångt, så den står rakt även om det på fotot ser ut som om den ska vicka omkull snart =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar