torsdag 1 september 2011

Svart träpanel och vitmålade furumöbler

Hallen uppe som vi började rusta i våras är näst intill klart.
Fattas några taklister, två dörrar, ett soffbord och en ny TV.

Känns inte speciellt brådskande att få allt färdigt då grovjobbet är gjort och det är helt beboeligt. Vi måste väl ha något att pyssla med i vinter också =).

Den vackra tavlan på den nedersta bilden ska upp på väggen, har inte bestämt mig för om den ska sitta direkt på väggen eller stå på en tavellist. Ramen kommer från IKEA och det grafiska trycket kommer från Bolin Design.




Vi valde att lasera träväggen i svart för att den skulle bryta av mot det vitmålade vitrinskåpet.
Den vackra tavlan har jag köpt hos Bolin Design, där kan man hitta massor av vackra grafiska tryck.

7 kommentarer:

  1. Vad kul att det blev så bra när du målade skåpet. Har ett liknande själv som jag tänkt göra mig av med, men nu blev jag sugen att måla det.
    /Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tavla! Måste genast gå in på Bolin Design och kolla om de har något annat lika fint.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Anna-Lena, du ska absolut ta och måla om dina gamla möbler. Många gånger kastar man hela saker bara för att man inte riktigt vet vad man ska ha dem till, men med lite ny färg blir de som nya igen.

    Cissi, om du inte redan varit in på Bolin Designs hemsida GÖR DET! Eva har massor av fina grafiska tryck att köpa.

    Ha en trevlig kväll nu tjejer (eller kanske jag ska säga natt för klockan är snart 23)!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Hej Annica! Vad kul att få sitt tryck i ram och vart det ska hamna. Jättefint det blir.

    SvaraRadera
  5. Hejsan, måste bara säga att jag har två tryck varav ett likadant som ditt tryck. Duktiga Eva. Titta gärna in och se hur mina tryck ser ut hemma hos mig?

    http://lindaisy.blogg.se/2011/april/stolt-agare-av-tva-orginaltryck-fran-bolin-de.html

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag har letat och letat efter svart träpanel som är så snygg som din är. Hur har du gjort? Var har du köpt in allt? Har du målat svart själv eller går det att köpa färdigt någonstans? Vore jättetacksam för snabbt svar då vi håller på med vårt sovrum just nu. :-) tack! Mvh Marika

    SvaraRadera
  7. Hej Marika,
    vad roligt att du gillade vår svarta trävägg, vi är väldigt nöjda med den själv. Vi köpte vanlig råspont som vi sedan målade en gång med Flügger Panellack som vi bröt ner svart pigment i. Vi ville att väggen skulle vara svart men ändå kunna se ådrorna i träet.
    Det går att köpa färdig svart panel, men jag har aldrig sett dem på nära håll så jag vet inte riktigt hur den ser ut.
    Lycka till med sovrummet och du får gärna visa mig det färdiga resultatet sedan, alltid kul att få inspiration till framtida projekt =)
    Kram Annica

    SvaraRadera