söndag 28 augusti 2011

Höstpyssel

Tänk att kaffet och chokladbollen gjorde susen, fick massor av ny kraft och ett gladare humör =)

Köpte fyra stycken vita ljung och fyra stycken lila, kommer att behöva många fler men man lär ju börja i någon ända. Känns visserligen lite för tidigt med ljung ännu, ska nog vänta tills september månad infinner sig innan jag placerar ut dem i blomlådorna.

Men jag kunde inte låta bli att knycka en av de vita ljungen och sätta den i en mjölkkruka i uterummet. Var till mammas matkällare och gjorde ett fynd på fm, mer om det i ett senare inlägg. Så lite höstpiff har det blivit idag.



Ljung - ett tydligt hösttecken

2 kommentarer:

  1. Fin blogg du har, har följt den en tid men aldrig lämnat någon kommentar förut.
    Ljung är så vackert. Svårt det där med färgerna, brukar alltid sluta med att jag köper den lila. Ser på dina bilder att dina blomlådor är så vackra, ska bli intressant att se hur dina "höstlådor" kommer att bli.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hej Kerstin,
    vad kul att du gillar min blogg. Har faktiskt höstpiffat mina blomlådor redan men inte tagit några foton ännu, men det kommer foton såsmåningom.
    Kram Annica

    SvaraRadera