söndag 17 juli 2011

Auf Wiedersehen Schweden. Hallo Berlin!

Jag, maken och lillen drar nu i väg på en fyra dagar kort tripp till Berlin, mamma får i vanlig ordning (vad skulle vi göra utan dig?!) flytta in hemma hos oss för att ta hand om de två tonåringarna.

Läste visserligen Tyska i några veckor, men jag hann inte lära mig speciellt mycket. Och det lilla jag lärde mig har jag för länge sedan glömt bort. Tror jag bara minns ordet zwanzig (tjugo).Så min tanke är att vi ska ta oss fram med engelska i Berlin i fyra dagar, kommer att funka finfint för vi har ju klarat oss två gånger i Paris utan franska och tyskarna är ju till skillnad från många fransmän inte ovilliga att prata engelska.

Nu ska jag ta och rappa på här, åker om 2,5 timmar och just nu är ingenting packat och dessutom håller jag på att grilla kycklingen vi skulle ha grillat i går. En helt normal dag hos familjen som inte längre minns hur man planerar =(

Auf Wiedersehen

Uppdatering 130513:
Ser att detta inlägg är ett av mina mest lästa för tillfället, vill ni veta hur vi hade 
det på resan kan ni klicka på länken HÄR.

Funderar ni på att åka till Berlin?
Då tycker jag ni ska sluta fundera och börja packa, staden är verkligen urmysig och 
trevlig på alla sätt och vis!

Är ni intresserad att läsa om någon av våra övriga resor?
Då kan ni klicka på länken HÄR.

♥ KRaM aNNiCa ♥



Bilder lånade från Novotel Berlin Am Tiergarten, hotellet vi ska bo på.
Strasse Des 17 Juni 106-108, Berlin, 10623 Tyskland


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar