tisdag 7 juni 2011

Feberyra, spökerier och myrbesök

Har kännt mig hängig i två dagar nu och mkt riktigt visade febertermometen på 38,6 grader i går (mot min normala temp på strax över 35). Med tanke på febern var det tur  att vi var två i köket i går när det plötsligt började spöka (var lite för låg temp för att tro att jag hade feberyra). Jag och maken stod i köket när plötsligt köksfläkten startade, spöken på besök? Nej då, var bara en liten svartmyra som förirrat sig in i fläkten och traskade runt på displayen, måste varit en lustig syn när maken förbryllat stod och tittade på fläkten och får syn på en myra som spatserar förbi innanför plasten haha.

Svartmyrorna har flyttat in i vårt kök igen, de är precis överallt. Tror jag utrotar fler hundra om dagen men likt förbaskat är de fullt nästa gång jag går dit. Stöter på dem lite här och var just nu, i kylen, i diskmaskinen, i sopskåpet och i frysen *suck*

Köpte två pallkragar på Blomsterlandet som jag måste köpa jord till så vi kan plantera lite rabarber och örter.
Bild lånad från blomsterlandet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar