lördag 18 juni 2011

En vecka med massor av känslor och tankar

Det har varit en tuff vecka för många av oss. Jag tror alla tagit denna olycka till sig på ett eller annat sätt. Man får höra och läsa massor av saker, en del sanningar men också massor av lögner och spekulationer.

Jag kände dem inte personligen men eftersom min man jobbar med dem så blev det personligt iaf. Förutom att oro mig för hur maken mår så har jag själv gått igenom massor av känslor denna vecka. Jag har pendlat mellan att vara ledsen, chockad, arg och lättad samt haft ett extremt dåligt samvete.

Jag vet att företaget och ledningsgruppen jobbar extremt hårt med säkerhetsfrågor och när det händer en olycka agerar de omedelbart. Man kan alltid bli bättre, men jag tycker det har fungerat bra med den krishantering som de har erbjudit sina anställda.

Hoppas vi aldrig behöver uppleva detta igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar