lördag 18 juni 2011

Älvkarleö Herrgård

Vid Dalälven i det natursköna Uppland ligger Älvkarleö bruk och herrgård. Omgivet av lugn och skönhet, långt från stress och buller.

Här har moderna konferensbyggnader varsamt flätats samman med herrgårdsmiljön och våra gäster får vad som behövs för en lyckad konferens. Modern utrustning, bra och familjär service, god mat och möjligheter till avkoppling i vacker natur. Herrgården anlades på 1700-talet. Då planterades också de vackra bokarna som fortfarande omger herrgården. Svenska Lottakåren driver idag Älvkarleö herrgård och håller många av sina egna kurser och konferenser här. Men även företag, organisationer och enskilda personer är hjärtligt välkomna att boka in en trivsam vistelse på herrgården.

Ovanstående går att läsa på lottakaren.se gällande Älvkarleö Herrgård. Passar mig perfekt...lugn och ro...långt från stress...precis vad jag behövde!

Nu blev det inte så avkopplande som jag hade tänkt mig, men det hade ingenting med Älvkarleö Herrgård att göra. Är väldigt nöjd med mina tre dagar där, bra rum, gudomligt sköna sängar, bra konferensrum, utsökt mat och extremt vacker omgivning. Och på toppen på det ett härligt SFA-gäng (var deltagare från Sverige, Finland, Italien, Ryssland, England, Nord Irland, Serbien, Ghana, Spanien och Bulgarien) och en extremt lättsam och duktig kursledare. Vi hade tre dagar fyllda med intressanta föreläsningar samt gruppövningar, vi lärde oss massor om varandra samt om koncernen. Kvällarna var fyllda av skratt och umgänge...tre bra dagar helt enkelt!



Bilderna från Älvkarleö Herrgård är lånade från svenskalottakaren.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar